Freepik.com nuotr.

Komandos formavimo renginys: prievolė ar laukiamiausias įvykis metuose?

Nemaža dalis įmonių bent kartą metuose buriasi į komandos formavimo (team building, angl.) dirbtuves. Specialistų teigimu, susibūrimai neformalioje aplinkoje reikalingi geresniam komandos funkcionavimui ir tobulėjimui organizacijoje. Nors daliai dirbančiųjų papildomi susibūrimai su kolegomis – prievolė, renginių organizatoriai atskleidžia, kaip sudominti ir motyvuoti darbuotojus.

Tikslas – atitrūkti nuo darbo

Renginių įmonėms įvairovė yra didžiulė. Nuo susibūrimų sodybose, baidarių žygių iki masinių mokymų konferencijų erdvėse. Planuojant tokio pobūdžio renginius atsižvelgiama į komandos žmonių kiekį ir vadovo lūkesčius – ko iš komandos tikimasi ir kokios problemos įžvelgiamos.

Renginių įmonėms organizatoriai pabrėžia, kad dirbtuvių metu kolektyvo nariai turėtų pakeisti aplinką, atitrūkti nuo darbo ir pasisemti teigiamų emocijų. Kompetencijų gerinimas – svarbi dalis, tačiau ne pagrindinė.

„Komandos formavimo renginiuose žmonės pailsi ir atitrūksta nuo darbų ir darbinės aplinkos. Tai sveika visiems. Jeigu įmonės nori siekti maksimalių savo komandos rezultatų, tokie atsipalaidavimai yra būtini. Būtent todėl raginame pakeisti aplinką, miestą ir organizuoti bent dviejų dienų išvykas“, – teigia renginių organizatorius Šarūnas Dėdelė.

Tokie susibūrimai atskleidžia kolektyvų vidinę kultūrą, pačių žmonių asmenybes, leidžia vieniems kitus pažinti iš naujo. Savo srities specialistai, dar vadinami kaučeriais, motyvuoja darbuotojus, įkvepia. Iš dirbtuvių metu vykstančių užsiėmimų galima gauti įvairios metodologinės informacijos bei įžvalgų apie komandą. Sumanus vadovas šias žinias gali pritaikyti ir darbinėje aplinkoje.

Svarbu – sudominti

Kai kurie žmonės vengia dalyvauti įmonių vakarėliuose ar susibūrimuose – esą su kolegomis praleidžia ir taip pakankamai laiko. Siekdami sudominti savo darbuotojus, įmonių vadovai ieško netradicinių komandos formavimo renginių formatų. Viena galimybių – renginiai „ant vandens“.

„Organizuojame vienos arba dvejų dienų renginius įmonėms, kurių metu žmones turi neeilinę galimybę susipažinti su buriavimo sportu. Plaukiame Klaipėdoje, Kuršių mariose, arba Trakuose, Galvės ežere. Šiuose vandenyse nėra didelio bangavimo, todėl vieta saugi. Po šių renginių įmonėms, kuriuos mes organizuojame, dažnai žmonės labai susižavi buriavimu ir net ketina pradėti lankyti kursus“, – atskleidžia įmonės „Nautika“ įkūrėjas.

Š. Dėdelės teigimu, renginiai įmonėms susideda iš 3-4 dalių: buriavimo, gastronominės kelionės, kompetencijų gerinimo bei vakarinės. Visos dalys paprastai vyksta skirtingose erdvėse.

„Tikslas – poilsis žmonėms. Kadangi užsiimame laivais, bet kokio mūsų renginio ašis – buriavimas. Žmonių grupės susipažįsta su šiuo sportu ir jos specifika. Po plaukimo, visi kviečiami pavalgyti į kokį nors restoraną, kur turi galimybę paragauti tik ką vietinio žvejo pagautos žuvies. Mėgstame įmonėms organizuoti regatą, kuri šiek tiek įneša konkurencijos ir adrenalino. Taip pat į savo renginius kviečiame savo srities specialistus, kurie padeda susibūrimo dalyvius nukreipti į profesinius ir asmeninius tikslus. Pavyzdžiui, visų mylimą Aurimą Valujevičių ar Paulių Kovą. Dienai besibaigiant, žmonės nori švęsti, todėl šis laikas skirtas būtent tam“, – pasakoja Š. Dėdelė.

Visapusė nauda

Kokybiškas komandos formavimo renginys turi garantuoti teigimas emocijas, naujas patirtis ir naudą visiems susibūrimo dalyviams – tiek darbuotojams, tiek vadovui.

„Kiekviena įmonė turi problemų. Kai kurie įmonių vadovai ateina sakydami, kad jų pavaldiniai neklauso, negerbia, kad jiems trūksta iniciatyvumo. Vadovams leidus, konferencijos metu „kaučeriai“ sukuria darbines situacijas, į kurias įsitraukia visi dalyviai. Vienaip ar kitaip problema būna atskleidžiama ir nagrinėjama. Tiesa, problemas sprendžia tikrai ne visi. Kai kurie vadovai savo darbuotojams tiesiog nori dovanoti gerą laiką be kitų intencijų“, – sako Š. Dėdelė.

Anot pašnekovo, komandos formavimo renginio metu svarbus balansas tarp tobulėjimo ir poilsio: „Nesame linkę perspausti – niekada neorganizuojame jokių pardavimų mokymų ar panašiai. Norisi, kad žmonėms renginys būtų ne darbas, o atsipalaidavimas.“

Svarbios dedamosios įmonių renginiams – vieta ir trukmė. Norint pasiekti maksimalų darbuotojų įsitraukimą bei atsipalaidavimą, renginių organizatoriai ragina vykti į kitą miestą ir ten likti su nakvyne.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojame parsisiųsti:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: