Nauja interneto loterija azartiškus lietuvius gali palikti be pinigų

„Swedbank“ įspėja, kad pasipelnyti iš patiklių gyventojų nuolat bandantys asmenys rado naują būdą, kaip išvilioti nemažas pinigų sumas. Šį kartą ant jų kabliuko užkibo gyventojai, susivilioję lengvu uždarbiu – internetine loterija „be pralaimėjimų“. Patys to nežinodami azartiški interneto vartotojai buvo įvelti į rizikingus žaidimus, kurios smaigalyje atsidūrė Kipre registruota kompanija.

Pasak „Swedbank“ rizikos kontrolės eksperto Mindaugo Montvilo, bankas jau sulaukė ne vieno kliento skundo dėl šio paslaugų teikėjo bandymų vilioti pinigus. Didžiausias patirtas kliento nuostolis siekia 1,4 tūkst. eurų.

„Šios loterijos rengėjai potencialių aukų ieško itin agresyviai – skambina ir žada nerealias galimybes laimėti, siunčia elektroninius laiškus, interneto portaluose perka reklaminius skydelius ir taip reklamuoja loteriją, kurioje neva nėra pralaimėtojų. Išmėginti sėkmę iš pat pradžių pasiūloma nemokamai, tačiau su viena sąlyga – prašoma suvesti banko mokėjimo kortelės duomenis, nurodyti telefono numerį ir atsiųsti paso kopiją. Turėdami šiuos duomenis loterijos rengėjai gali kada panorėję vykdyti automatinius nuskaitymus nuo banko kortelės be jos savininko žinios“, – naujos pinigų viliojimo schemos principą aiškina rizikos kontrolės ekspertas Mindaugas Montvilas.

„Swedbank“ specialistas primena pagrindinę duomenų apsaugos taisyklę ‒ į kairę ir į dešinę nedalyti savo asmeninių bei finansinių duomenų, kad ir koks patrauklus būdas laimėti pinigų būtų pristatomas. Į svetimas rankas patekę banko kortelių numeriai, prisijungimo prie interneto banko paskyros duomenys, saugumo kodai gali pridaryti ne tik finansinių nuostolių, bet ir įtraukti duomenų savininką be jo paties žinios į kitas nusikalstamas veikas.

Ne mažiau svarbus patarimas ‒ atidžiai skaityti paslaugų teikimo sąlygas, susipažinti, kokie numatomi abiejų šalių įsipareigojimai ir nepatvirtinti jų aklai. Sutikus su sąlygomis, mokėjimo kortelės duomenys gali būti panaudoti periodinėms operacijoms atlikti paslaugų teikėjo iniciatyva. Taip nutinka, kai neįsigilinęs į paslaugos teikimo sąlygas tam pritaria pats klientas.

„Neretai per skubėjimą ar tiesiog nesitikėdami klastos gyventojai numoja ranka ir nesivargina skaityti smulkiomis raidėmis surašytų ilgų paslaugų teikimo ar pirkinio įsigijimo sąlygų. Automatiškai spaudžiamas „sutinku“ gali reikšti nuosprendį patirti finansinių nuostolių. Jei jūsų prašoma suvesti finansinius duomenis, visada reikia perskaityti sąlygas, ypač tais atvejais, kai prekių ar paslaugų teikėjas rinkoje yra visiškai nežinomas“, – įspėja „Swedbank“ saugumo ekspertas.

Gyventojams, dažnai atsiskaitantiems internetu, rekomenduojama arba įsigyti specialiai tam skirtą kortelę, į kurią pervedama tik konkrečiam pirkiniui reikalinga suma, arba nusistatyti mažesnį dienos atsiskaitymų mokėjimo kortelėmis limitą. Didinti ir mažinti atsiskaitymų limitus galima savarankiškai interneto banke.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojame parsisiųsti:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: