Rizzani de Eccher tilto per Nerį statyba
„Rail Baltica“ tiltas per Nerį: pasiekta svarbių susitarimų, „Rizzani de Eccher“ spartina statybos darbus
Ilgiausio „Rail Baltica“ tilto per Nerį rangovas, italų bendrovė „Rizzani de Eccher“, ir projektą įgyvendinanti bendrovė „LTG Infra“ priėjo esminių susitarimų, leidžiančių spartinti tilto statybas.
Šiuo metu jau įrengti 317 tiltą laikysiantys polių, 15 spraustasienių skirtų polių galvenoms įrenginėti, privažiavimai prie statybvietės užtikrinsiantys nuolatinį darbų vykdymą, atlikti polių bandymai, po kurių pradėtos betonuoti pirmosios polius jungiančios galvenos. Artimiausiu metu rangovas pradės betonuoti tilto kolonas, taip pat jau pristatomos tilto perdangos betonavimui reikalingos medžiagos ir įranga.
Italai: tiltas į ateitį
„LTG Infra“ generalinio direktoriaus Vyčio Žalimo teigimu, keli techniniai sprendiniai reikalavo patikslinimo ir detalizavimo, dėl to 2024 m. dėmesys buvo skirtas projekto sprendinių sutvarkymui, tuo pačiu metu įgyvendinant polių įrengimą buvo vykdomi ir kiti parengiamieji bei su projekto įgyvendinimu susiję būtini šiame etape tilto bei inžinerinių tinklų iškėlimo rangos darbai. Didelę tarptautinę patirtį turintis rangovas „Rizzani de Eccher“ pradėjo statybos darbus tik turėdamas patikslintus darbo projektus, kuriuos dabar spartina.
„Rangovo pozicija pradėti aktyvius darbus tik turint galutinę dokumentaciją mums buvo gana natūrali ir suprantama, net ir įvertinus detalizavimo proceso imlumą laikui. Infrastruktūros statyboje vadovaujamės principu, kad techniniai sprendiniai tikslinami dar ant žemės, nes pakilus, šiuo atveju, 40 metų į viršų, jie gali būti rizikingi ir brangūs tiek laiko, tiek finansine prasme.
Toliau bendradarbiaujame su visomis susijusiomis šalimis: „Rizzani de Eccher“, ispanų projektuotoju IDOM ir bendra trijų Baltijos šalių įmone „RB Rail AS“. Dabar dėmesys telkiamas į Neries tilto darbų vykdymą ir spartinimą“, – sakė „LTG Infra“ vadovas V. Žalimas.
„Rizzani de Eccher“ vykdomasis operacijų direktorius Umberto de Eccher teigė, kad pirmaujanti Italijos rangovė didžiuojasi sėkmingai tęsdama Neries tilto – svarbiausio šio projekto ir jungties, skirtos pagerinti Europos ir Baltijos šalių susisiekimą bei ekonomikos augimą – statybą.
„Bendradarbiaudami su bendrove „LTG Infra“, įgyvendindami naujausius veiksmus, padarėme didelę pažangą spartindami statybos procesą pagal aukščiausius technologinius ir kokybės standartus, užtikrindami, kad šis strateginis projektas būtų įgyvendintas patikimai ir laiku. Kartu tiesiame tiltą į ateitį – tiltą, kuris skatina bendradarbiavimą, stiprina regioninius ryšius ir tvarius transporto sprendimus“, – kalbėjo U. de Eccher.
Neturės įtakos ruožo užbaigimui
Geležinkelio tiltas per Nerį bus ilgiausias (1,51 km) tiltas Baltijos šalyse. Nė viena tilto atrama nebus įrengta upės vagoje, o statybų metu laikomasi griežtų aplinkosaugos reikalavimų dėl žuvų migracijos ir neršto.
Tiltą ketinama užbaigti iki 2026 m. pabaigos. Pasak „LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo vadovo Justo Vyžinto, darbai neturės įtakos bendram ruožo Kaunas–Lietuvos ir Latvijos siena užbaigimo terminui.
„Šiuo metu esame stipriai pasistūmėję dvejose atkarpose Šveicarija–Žeimiai ir Žeimiai–Šėta bei pasirašę sutartį dėl rangos darbų atkarpoje Šėta–Ramygala 17,1 km ruože link Panevėžio. Šiemet ketiname skelbti dar 4 viešuosius pirkimus dėl rangos darbų įsigijimo ruožuose Palemonas–Karmėlava–Šveicarija ir Ramygala–Berčiūnai–Joniškėlis, taigi tilto statybos neturės esminės įtakos atkarpai, kurioje vykdome sankasos tiesimo darbus ir vykdysime viršutinės kelio konstrukcijos statybą“, – teigė J. Vyžintas.
Neries tilto sudėtingumas pasižymi ir tuo, kad perdanga bus įrengiama trimis skirtingomis technologijomis: judančių pastolių, balansiniu ir klojinių įrengimo metodais.
„Planuojame, kad dabar, pradėjus betonuoti tilto polių galvenas, ant kurių bus statomi tilto taurai, darbai judės sparčiai. Vėliau rangovas turės balansiniu metodu ne ilgiau kaip per du mėnesius sujungti vieną 150 m ilgio tilto perdangos tarpatramio dalį su tilto atramomis, kitu atveju konstrukcijos pasislinkimas gali būti lemiamas ir darbus tektų atlikti iš naujo. Dabar matysime kylančio tilto progresą“, – sakė „Rail Baltica“ valdymo vadovas J. Vyžintas.
„Rail Baltica“ – strateginis LTG grupės ir Europos Sąjungos bei didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Lietuvą, Latviją ir Estiją su Vidurio bei Vakarų Europa, užtikrinsiantis regiono integraciją, civilinį ir karinį mobilumą. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse sieks 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.
Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!