Teatro „Menas“ nuotr.
Teatras „Menas“: proveržis tarptautinėje kultūros erdvėje
Panevėžiečiams ir miesto svečiams puikiai pažįstamas teatras pastaraisiais metais atsiskleidžia vis inovatyvesniame kontekste. 2019 m. atsinaujinus teatro „Menas“ komandai prasidėjo veržlus pokytis, kuris tęsiasi iki šiol. Teatras tapo neformalumo, jaukumo bei šiuolaikiškumo pojūtį kryptingai puoselėjančia erdve, kurioje kuriami bei publikai pristatomi ne tik Lietuvos, bet ir užsienio teatro profesionalų spektakliai.
„Jau keletą metų glaudžiai bendradarbiaujame su įvairių šalių teatrų bendruomenėmis, kuriame bendrus projektus, dalijamės nuomonėmis. Tikiu, kad artimas ryšys kultūros erdvėje itin svarbus ir leidžia atrasti platesnes, įvairių patirčių persmelktas įžvalgas bei įkvepia vystyti siužetus apie problematiką, aktualią tarptautiniame lygmenyje. „Menas“ – tai nedidelis, kamerinis teatras, kuriame didžiausias dėmesys skiriamas žiūrovų individualiems patyrimams, išgyvenimams. Praktikuojame psichologinę vaidybos sistemą, kas vakarų Europoje aptinkama ganėtinai retai. Džiaugiuosi, kad mūsų koncepcija sudomino tarptautinę teatrų bendruomenę ir aktyviai plečiame bendraminčių ratą“, – sako teatro „Menas“ direktorius Anupras Jucius.
Vienas naujausių darbų, sukurtų drauge su kolegomis iš Italijos bei Austrijos – tai Miguelio de Servanteso literatūrinio kūrinio pastatymas tuo pačiu „Don Kichoto“ pavadinimu. Spektaklis režisuotas Nikolas Darnstad, bendrai prodiusuojant teatrų „Menas”, „Vereinigte Bühnen Bozen”, „Landestheater Niederösterreich” atstovams. Šių metų kovo – birželio mėnesiais „Don Kichotas“, kuriame vaidina dvi jaunosios kartos Panevėžio aktorės Agnė Muralytė ir Radvilė Bronušaitė, bus parodytas net 16 kartų teatruose Italijoje bei Austrijoje.
„Don Kichoto“ scenoje aktoriai kalba dviemis kalbomis – lietuvių ir vokiečių, taip verčiant susimąstyti apie gebėjimą suprasti vienas kitą. „Didžiausias iššūkis man kaip aktorei yra vaidinti spektaklyje, kurio pagrindas yra vokiškas tekstas, o šios kalbos nemoku. Tenka mokytis pastabumo, įsiklausymo, kad laiku ir tiksliai pasakyti savo frazes, pilnavertiškai dalyvauti spektaklyje”, – sako A. Muralytė. Teatro „Menas“ aktorėms ši tarptautinė patirtis neabejotinai suteikė galimybę išbandyti save. „Turėjome labai mažai laiko, tik kelias savaites, teko labai greit mokytis tekstą. Režisierius draudė per repeticijas lipti į sceną laikant rankose lapus, nuolat primindavo, jog turi būti krištolinio skaidrumo koncentracija. Sudėtingiausia ir buvo staigiai įšokti į tą fantazijų pasaulį”, – sako R. Bronušaitė.
Vienas iš žinomiausių teatro „Menas“ repertuare – judesio spektaklis karo tema „Pykšt pokšt tratata”. Jis daug dėmesio sulaukė ne tik Panevėžyje bei kituose Lietuvos miestuose, bet ir Graikijoje. Gegužės pabaigoje „KET“ teatre Atėnuose spektaklis parodytas du kartus bei pritraukė daugybę žiūrovų. Vaikiškame spektaklio pavadinime užkoduota karo, destrukcijos tema, tačiau spektaklio atspirtimi tapo Euripido tragedija „Trojietės“, taip suteikiant jam daug sąsajų su Graikija bei jos istorija.
„Pykšt pokšt tratata” choreografė – graikė Phaedros Soutou, spektaklyje taip pat gausu graikų kultūros motyvų – garso takelyje skamba liaudies dainų ištraukos, tradiciniai folkloriniai ritmai. „Šiuo meniniu reiškiniu ne tik įprasminame bendrystę tarp dviejų gan skirtingų kultūrų, bet ir suteikiame žiūrovams dar vieną galimybę pasinerti į kitokią realybę. Kiekviena spektaklio scena – tarsi atskiras paveikslas, nagrinėjantis absurdiškumo kare ir destrukcijoje motyvą, interpretuojant Euripido tragediją”, – sako „Pykšt pokšt tratata” režisierė Monika Klimaitė – Daunienė.
Planuojama, kad spektaklius „Don Kichotas“ bei „Pykšt pokšt tratata” bus galima išvysti Panevėžyje teatre „Menas” būsimo naujojo sezono metu.
Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!