Žinokite savo teises apsipirkdami ir pasinaudokite jomis!

2015 m. gegužės 8 d. Lietuvoje prasidėjo Europos Komisijos (EK) inicijuota vartotojų švietimo kampanija, kurios metu bus siekiama padidinti vartotojų ir prekybininkų informuotumą apie Europos Sąjungos (ES) šalyse užtikrinamas teises vartotojams apsiperkant internetu ir kitose prekybos vietose.

2014 m. vasarą įsigaliojo nauja Vartotojų teisių direktyva, kuri sustiprino vartotojų teises visoje ES, ypač apsiperkant internetu. Tačiau neseniai atlikta apklausa parodė, kad tik 12 proc. europiečių tiksliai žino, kokiomis vartotojų teisėmis gali vadovautis.

„ES teisės aktais vartotojams užtikrinama daugiau teisių ir sustiprinta jų apsauga, kurią užtikrina vartotojų teises ginančios valstybių narių institucijos. Todėl labai svarbu didinti savo teises žinančių ES piliečių dalį, nes tik taip jie galės apginti savo interesus“, – apie EK inicijuotą švietimo kampaniją kalbėjo Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktorius dr. Feliksas Petrauskas.

Statistika rodo, kad daugiau kaip trečdalis lietuvių (36 proc.) yra bent kartą ar reguliariai pirkę prekių ar paslaugų internetu, todėl svarbu žmonėms suteikti informaciją, apie jų teisių apsaugą perkant internetu visoje ES. Kaip teigia Europos vartotojų centro direktorius Tomas Kybartas, vartotojų skundų dėl prekybos internete sulaukiama vis daugiau: 2013 m. tokių nusiskundimų dalis buvo 27 proc., o 2014 m. – jau 37 proc.

„Augantys skaičiai rodo, kad vis daugiau vartotojų žino, jog jų teisės saugomos ir perkant internetu. Tuo pačiu tai yra ženklas, kad reikia šviesti ne tik vartotojus, bet ir prekybininkus, kad sulauktume mažiau nusiskundimų ir jie neprarastų klientų pasitikėjimo“, – kalbėjo T. Kybartas.

Kampanijos metu, kuri vyks gegužės – rugsėjo mėnesiais, didžiausias dėmesys bus skiriamas penkioms vartotojų teisėms: teisei grąžinti ar pakeisti nekokybišką prekę, teisei internetu pirktą prekę grąžinti per 14 dienų, teisei į sąžiningą sutartį, teisei į teisingą reklamą, teisei į nemokamą pagalbą iš Europos vartotojų centrų, norint išspręsti kilusias problemas su mažmenininku užsienyje.
Švietimo kampanijos, kurią Lietuvoje įgyvendins Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ir Europos vartotojų centras, metu prekybos vietose ir „Europe Direct“ informaciniuose centruose vartotojams bus dalinama informacinė medžiaga, taip pat vyks vartotojų švietimo kampanija internete ir žiniasklaidoje. Informacija apie vartotojų teises taip pat bus teikiama ir prekybininkams.

Iniciatyva šiuo metu įgyvendinama 14 ES valstybių narių: Graikijoje, Ispanijoje, Kipre, Portugalijoje, Bulgarijoje, Latvijoje, Italijoje, Lenkijoje, Čekijos Respublikoje, Lietuvoje, Estijoje, Vengrijoje, Slovėnijoje ir Slovakijoje.

Primename, kad vartotojai iš Panevėžio apskrities dėl jų teisių pažeidimų gali kreiptis į Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Regioninės veiklos koordinavimo skyriaus vyr. specialistą Panevėžio apskričiai, adresu Respublikos g. 62, Panevėžys, tel. Nr. 8 45 401766, 8 604 45708.

 

Švietimo kampanijos informacinis filmukas.

 


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojame parsisiųsti:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: