TOP 5 populiariausi elektromobilių gamintojai ir jų modeliai Lietuvoje
Šių metų birželio mėnesio pradžioje Lietuvoje buvo registruota virš 3 tūkst. tik elektra varomų lengvųjų (M1 klasės) automobilių, o daugiausiai jų buvo Vilniaus apskrityje. Kokie elektromobilių gamintojai ir modeliai yra Lietuvoje populiariausi?
Iki birželio 1-osios mūsų šalyje iš viso buvo registruoti 3 023 lengvieji elektromobiliai, iš jų – 1 840 elektra varomas transporto priemones buvo registravę fiziniai asmenys, o 1 183 – juridiniai asmenys, rodo „Regitros“ duomenys.
Šiuo metu daugiausiai elektromobilių registruota penkių didžiausių Lietuvos miestų apskrityse. Vilniaus apskrityje (Vilniaus miesto ir rajonų savivaldybėse) buvo registruoti 1 703 elektromobiliai, Kauno apskrityje – 476 elektromobiliai, arba 3,6 karto mažiau nei sostinėje. Klaipėdos apskrityje buvo registruoti 232 elektromobiliai, o Šiaulių ir Panevėžio apskrityse – atitinkamai 87 ir 67 tik elektra varomi lengvieji elektromobiliai.
Į populiariausių elektromobilių gamintojų (markių) Lietuvoje penketuką patenka „Nissan“ (registruota 980 elektromobilių), „Tesla“ (452), „Volkswagen“ (410), BMW (272) ir „Hyundai“ (196).
TOP 5 populiariausių elektromobilių modelių sąrašo pirmoje vietoje yra „Nissan Leaf“ (597), antroje vietoje – „Volkswagen e-Up!” (262), o toliau rikiuojasi „BMW i3“ (253), „Tesla Model S“ (230) ir „Nissan Leaf 40kWh“ (191).
Tik 2020 metais pirmą kartą įregistruotų naujų ir naudotų (įvežtų iš užsienio) tik elektra varomų lengvųjų automobilių TOP 5 markių sąrašo viršūnėje išliko „Nissan“ (244 elektromobiliai), tačiau į antrąją poziciją išsiveržė „Volkswagen“ (214). Kiti šio sąrašo dalyviai liko tie patys: „Tesla“ (151), BMW (93) ir „Hyundai“ (91).
Rinkoje nuolat atsirandant naujų elektromobilių modelių keitėsi praėjusiais metais Lietuvoje populiariausių modelių penketukas. Jame lyderio pozicijos atiteko „Volkswagen e-Up!” – mūsų šalyje buvo registruoti 166 šio modelio lengvieji elektromobiliai. 2020 metais registruotų TOP 5 modelių sąrašo antroje vietoje liko Nissan Leaf“ (96 elektromobiliai), trečioje vietoje – „BMW i3“ (86), ketvirtoje vietoje – „Nissan Leaf 40kWh“ (67), o penktoje vietoje atsidūrė kitas JAV gamintojo modelis „Tesla Model 3“ (64).
„Nissan Leaf“ elektromobiliai rinkoje atsirado daugiau nei prieš dešimtmetį ir jie buvo masinės elektromobilių gamybos pionieriai. Dėl to turime išties gerai žinomą vardą, kuriuo vairuotojai pasitiki ir perka“, – www.elv.lt komentuoja bendrovės „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys.
Anot jo, prie „Nissan Leaf“ populiarumo Lietuvoje taip pat prisideda ir platus „Nissan“ atstovų tinklas, į kurį bet kada kilus problemoms galima kreiptis.
„Volkswagen“ prekės ženklo vadovas Baltijos šalims Justas Nekrošius neslepia tikslo su „Volkswagen“ šiais metais ir ateityje būti Nr. 1 elektromobilių rinkoje. Pasak jo, šiais metais vien Lietuvoje planuojami parduoti daugiau kaip 400 elektromobilių yra tik pradžia.
„Lyderio pozicija yra dėsninga: „Volkswagen” investuoja 73 mlrd. eurų į e-mobilumą, jau dabar turime itin plačią ir prieinamomis kainomis elektromobilių modelių gamą. Sausio-gegužės mėnesį klientai Lietuvoje daugiausiai rinkosi ID.3, kuris sudarė 50 proc. viso elektromobilių pardavimo, „Volkswagen e-Up!“ – 35 proc., ID.4 – 15 procentų. Išskirtinai mūsų regionui gavome kvotą „Volkswagen e-Up!“ modeliams, kurie taip pat prisidės prie „Volkswagen“ elektromobilių sėkmės. Pradėjome formuoti elektromobilių sandėlį, todėl klientas gali atvykti ir įsigyti elektromobilį čia ir dabar“, – sako J. Nekrošius.
Mokamos subsidijos
Lietuvos Vyriausybė, siekdama mažinti neigiamą transporto keliamos taršos poveikį klimatui, iš Klimato kaitos programos ir šiemet moka subsidijas už įsigytą elektromobilį gyventojams bei įmonėms.
Gyventojai už įsigytą naują elektromobilį šiais metais gali gauti 5 tūkst. eurų kompensacinę išmoką, o už naudotą – 2,5 tūkst. eurų. Juridiniams asmenimis 4 tūkst. eurų išmoka atiteks už naują M1 ir (ar) N1 klasės elektromobilį, 10 tūkst. eurų – už naują M2 ir (ar) N2 klasės elektromobilį. Papildoma 1 tūkst. eurų kompensacija tiek įmonėms, tiek gyventojams bus skiriama už kiekvieną sunaikintą taršų automobilį.
Energetikos ministerija tikisi, kad iki 2030 metų Lietuvoje bus 60 tūkst. įkrovimo prieigų, iš kurių 6 tūkst. stotelių bus viešos. Ministerijos skaičiavimais, Lietuvoje iki 2030-ųjų turėtų atsirasti apie 230 tūkst. elektromobilių.
Šiuo metu elektromobilių vairuotojai gali naudotis specialiai pažymėtomis maršrutinio transporto eismo juostomis, parkavimo ir įvažiavimo rinkliavų lengvatomis Lietuvos miestuose. Kelio ženklai ir išduodami specialūs valstybiniai registravimo numeriai elektromobiliams sudaro sąlygas įvažiuoti į tam tikras miestų zonas arba jose parkuotis.
Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!