Autorių nuotr.

Daugkartinio naudojimo puodeliai: kaip verslas iš Vilniaus keičia renginių įpročius

Kiekvienais metais Lietuvoje į šiukšlynus patenka daugiau nei 40 milijonų vienkartinių kavos puodelių – tai didžiulis skaičius, rodantis, kaip intensyvus vartojimas prisideda prie aplinkos taršos. Siekdama pakeisti šią situaciją, Vilniuje įsikūrusi socialinė įmonė „CupCup“ sukūrė daugkartinių puodelių sprendimus renginiams, kavinėms ir festivaliams.

„Mintis kilo labai natūraliai. Aš tyrinėjau pakuočių medžiagas doktorantūros studijose, tuo metu nagrinėjau įvairius žiedinės ekonomikos modelius. Mano partneris, dirbęs pardavimuose ir kūręs muziką, taip pat nusimanė muzikos renginių pasaulyje ir matė, kiek daug renginių ir festivalių naudojasi vienkartiniais puodeliais“, – pasakoja „CupCup“ direktorė Valdonė Daugėlaitė.

Anot pašnekovės, abu įmonės įkūrėjai pastebėjo, kad nors pasaulyje daugkartinės pakuotės jau dažnai naudojamos kaip alternatyva vienkartinėms, Lietuvoje tokių sprendimų nebuvo. Todėl profesinės patirtys paskatino juos kurti „CupCup“ – verslą, kuris galėtų padėti pakeisti įprastą vartojimo modelį.

„Siekiame skatinti vartojimo modelio keitimą, pereinant nuo daiktų turėjimo prie dalijimosi ekonomikos. Kartu keičiame įprastus įpročius – skatiname pereiti nuo prekių prie paslaugų“, – dalijasi pašnekovė.

Daugkartinių puodelių sistema festivaliams ir kavinėms

„CupCup“ veikla apima daugkartinių puodelių nuomą, plovimą ir grąžinimo sprendimus, skirtus renginiams ir festivaliams. Puodeliai gaminami iš perdirbamo polipropileno (PP) – medžiagos, kuri yra tvirta, plačiai perdirbama, saugi naudoti su maistu.

Be to, kaip pabrėžia V. Daugėlaitė, jie nuolat ieško būdų, kaip tobulinti savo produktus: „Šiuo metu su gamintoju ir partneriais testuojame dvi alternatyvias biologinės kilmės medžiagas, kurios galėtų tapti dar tvaresniu sprendimu.“

Pagrindiniai „CupCup“ klientai yra renginių organizatoriai – nuo festivalių iki įmonių vidinių renginių.

„Pastebime, kad festivaliai dažniau renkasi tarą su savo inicialais. Mūsų gaminiai iki šiol neatliepė tokio poreikio, tad šiemet investavome į spausdinimo įrenginį, kad nuo kitų metų galėtume pasiūlyti spaudos galimybę. Tačiau privačių renginių organizatoriai renkasi mūsų gaminius, nes jie yra gan universalūs, taip pat galime pasiūlyti didelį kiekį ir greitą užsakymą bei pristatymą į norimą vietą“, – pasakoja pašnekovė.

Kaip veikia puodelių nuoma ir grąžinimo procesas

Pasak V. Daugėlaitės, renginiuose jie ne tik tiekia puodelius, bet ir padeda sukurti  efektyvesnę grąžinimo sistemą: „Mes nemokamai suteikiame ir surinkimo dėžes, informacinius stendus, kad būtų užtikrintas efektyvesnis puodelių grąžinimas..“

Grąžinimo ir apskaitos sistemų tobulinimas yra vienas iš didžiausių „CupCup“ iššūkių, dalinasi įmonės vadovė.

„Pradėjome partnerystę su technologijų kūrimo įmonėmis, kurios padeda plėtoti technologijas, leidžiančias stebėti puodelių rotacijų skaičių ir efektyviau valdyti procesus. Matome, kad efektyvus grąžinimas yra itin svarbus ir vartotojams bei paslaugų tiekėjams“, – priduria ji.

Ateities vizija – plėtra Lietuvoje ir užsienyje

Pasakodama apie ateities planus, V. Daugėlaitė mato didelį „CupCup“ plėtros potencialą.

„Matome, kad daugkartinių pakuočių rinka Lietuvoje dar tik besiformuojanti, neturime daug vietinės patirties. Tad sieksime ir toliau likti inovatyvūs bei pritaikyti geriausią praktiką“, – teigia įmonės vadovė.

Įmonės ateities vizijoje – ne tik Lietuva, bet ir užsienio rinkos, o ilgalaikis jos tikslas – kurti visapusišką paslaugų sistemą: nuo puodelių nuomos, plovimo ir pardavimo su norima spauda ant puodelių, iki technologinių sprendimų, pritaikytų kavinėms ir renginiams.

Tam, kad įgytų planuojamai veiklos plėtrai reikalingų žinių, „CupCup“ prisijungė prie Lietuvos socialinio verslo asociacijos organizuotos socialiniam verslui skirtos intensyvios trijų mėnesių trukmės programos „Poveikio akademija“. Jos dalyviai mokosi finansinio tvarumo, aiškinasi, kaip plėtoti verslą, sėkmingai komunikuoti kuriamą vertę.

„Poveikio akademijoje“ šiemet dalyvauja 10 Lietuvos socialinio verslo įmonių, kurioms organizuojamos ekspertinės mokymų sesijos, bus užtikrinta individuali mentorystė, konsultacijos. Programos pabaigoje geriausiai įvertintas socialinio verslo pristatymas laimės finansinį „Luminor“ banko paskatinimą – 3000 eurų.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojame parsisiųsti:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: