G. Kartano nuotr.
KOG instituto tyrimas: kas penktam svarbu, kad jų miesto eglė išsiskirtų iš kitų
Kalėdų eglės miestų aikštėse yra ne tik šventinio laikotarpio puošmena, bet ir svarbus bendruomenės simbolis, kuris atspindi miesto identitetą bei kultūrą, tad, pasak KOG instituto vadovės Eglės Šedbaraitės, natūralu, kad jos įžiebimo ceremonija tampa reikšmingu įvykiu. Visgi, naujausia instituto atlikta apklausa parodė, kad konkuruojant tarpusavyje dėl gražiausios miesto eglės titulo, tik kas penktam Lietuvos gyventojui svarbu, kad jų miestas išsiskirtų iš kitų.
Miesto eglė – traukos centras ir socialinių tinklų turinys
„Eglės įžiebimas daugeliui simbolizuoja oficialią šventinio laikotarpio pradžią, o kartu prasideda ir miestų kovos dėl gražiausios eglutės titulo. Mat ji yra daug daugiau nei tik dekoracija – miesto centre stovinti eglė ne tik sukuria šventinę nuotaiką, kviečia žmones susiburti, dalintis džiaugsmu ir drauge švęsti, bet ir tam tikram laikotarpiui tampa viso miesto ar miestelio simboliu. Įvairūs tyrimai rodo, kad organizuojant šventinius renginius mieste, ar šiuo atveju – Kalėdų eglių įžiebimo ceremonijas, sustiprinamas bendruomenės identitetas ir didinamas gyventojų pasididžiavimas savo gyvenamąja vieta.
Visgi, nors kiekvienais metais eglutės puošybai keliami vis didesni lūkesčiai – žmonės vertina ne tik jos grožį, bet ir originalumą, todėl organizuojami viešieji konkursai su dideliais biudžetais, iš atlikto tyrimo matome, kad tokių žmonių, kurie itin kreipia dėmesį į tai, jog miesto eglė būtų išskirtinė ir gražesnė už kitų miestų, yra tik penktadalis“, – sako E. Šedbaraitė.
Pasak jos, tai labiausiai sureikšmina jauniausia auditorija (18–24 m.) – net 40 proc. jų nurodo, kad miesto eglės grožis ir išskirtinumas jiems yra svarbus, tačiau didesnė dalis gyventojų nurodo nesureikšminantys fakto, kad eglutė būtų išskirtinė arba jiems tai yra mažiau svarbu – taip atsakė atitinkamai 42 proc. ir 36 proc. apklaustųjų. Tiesa, miesto eglės lankymas yra svarbi Kalėdų šventės dalis, todėl kiek daugiau nei trečdalis (35 proc.) per Kalėdas prie jos apsilanko. Reikšmingai dažniau šią veiklą renkasi šeimos su mažamečiais vaikais – taip atsakė 47 proc. apklaustųjų.
„Toks nuomonių pasiskirstymas nestebina. Jaunesnė auditorija, ypač 18–24 metų amžiaus grupė, dažniau vertina miesto eglės unikalumą bei estetiką ir tai lengvai gali būti susiejama su socialinių tinklų įtaka, kur vizualinis turinys yra itin svarbus. Juk išskirtinė eglė tampa ne tik miesto pasididžiavimu, bet ir populiariu fotografavimosi objektu, o tai reiškia – socialinių tinklų turiniu. Tuo tarpu vyresnio amžiaus gyventojai dažniau vertina tradicijas ir bendruomeniškumą, todėl jiems eglės išskirtinumas nėra toks svarbus – jiems svarbiau, kad eglė kurtų šventinę nuotaiką, skatintų prie jos susiburti ir būtų ką parodyti vaikams“, – kokius miestiečių poreikius atspindi miesto eglė, pasakoja KOG instituto vadovė.
Eglutės puošimas pradedamas vis anksčiau
Tačiau ne tik miesto eglė yra svarbi: net 64 proc. apklaustų Lietuvos gyventojų teigia, kad Kalėdos yra laukiamiausias laikotarpis metuose, ir tiek pat – kad Kalėdų eglutės puošimas yra viena iš svarbiausių šventinio laikotarpio dalių. Tai itin svarbu moterims, nes net 7 iš 10 nurodo, kad eglutės puošimas joms yra svarbi švenčių dalis, taip pat tai svarbu šeimoms su mažais vaikais – šis procesas joms tampa neatsiejama šventinės nuotaikos dalimi ir laiko praleidimo kartu būdu.
Pasak KOG instituto direktorės, tradicija puošti eglutę nesikeičia, tačiau pastebimos naujos tendencijos. Kaip rodo tyrimas, didžioji dalis gyventojų puošia eglutę gruodžio mėnesį, tačiau jaunesni gyventojai (18–34 m.) vis dažniau tai daro jau lapkričio mėnesį ar gruodžio pradžioje – taip atsakiusių atitinkamai yra 15 ir 42 proc.
„Iš savo apklausos matome, kad pasiruošimas Kalėdoms pradedamas dar lapkričio mėnesį, ypač tai aktualu jauniems žmonėms – tikriausiai, tai atspindi jų norą kuo anksčiau pasinerti į šventinį šurmulį ir anksčiau pradėti švęsti. Visgi didžioji dalis Lietuvos gyventojų namus ir Kalėdų eglutę puošia gruodžio pradžioje bei viduryje – taip atsakė 56 proc. apklaustųjų, o ketvirtadalis namų dekoru rūpinasi likus tik kelioms dienoms iki Kalėdų. Taip dažniau daro 55-64 metų amžiaus žmonės – šioje amžiaus kategorijoje taip atsakiusių buvo 41 proc., bei kaimiškose vietovėse gyvenantys – atitinkamai 39 proc. Tradicijų puošti eglutę Kalėdų išvakarėse ar Kalėdų dieną laikosi vos 5 proc. gyventojų“, – įpročių statistiką atskleidžia E. Šedbaraitė.
Reprezentatyvų visuomenės nuomonės tyrimą internetu atliko KOG institutas, apklausos laikotarpis – spalio 3–12 d.. Tyrimo metu buvo apklaustas 501 Lietuvos gyventojai nuo 18 iki 64 metų amžiaus.
Tarp „KOG instituto“ klientų yra tokie prekių ženklai, kaip „Swedbank“, „Ignitis“, „Iki“, „Bitė Lietuva“, „Lietuvos draudimas“, „MV Group Production“, „Eleving group“, „KRKA“, „Biovela“ bei kiti žinomi prekių ženklai.
Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!