Europos Komisija pasiūlė skirti finansavimą projektui „Rail Baltica” (patikslinta)
Šiandien Europos Komisija pasiūlė skirti 13,1 mlrd. EUR 276 transporto projektams, atrinktiems pagal pirmuosius Europos infrastruktūros tinklų priemonės (EITP) kvietimus teikti pasiūlymus, finansuoti. Šios investicijos leis pritraukti papildomų viešojo ir privačiojo sektoriaus investicijų, kurių bendra suma sieks 28,8 mlrd. EUR. EITP kartu su būsimuoju Europos strateginių investicijų fondu atliks ypač svarbų vaidmenį siekiant sumažinti investicijų trūkumą Europoje; šis tikslas yra vienas svarbiausių Komisijos prioritetų. Tai bus naudinga ne tik transporto sektoriui, bet ir visai Europos ekonomikai, nes bus sudarytos palankesnės sąlygos ekonomikos augimui ir darbo vietų kūrimui.
Dauguma atrinktų projektų yra susiję su transeuropiniu transporto tinklu (TEN-T). ES finansinė parama teikiama kaip dotacijos, kuriomis bendrai finansuojama 20–85 proc. konkretaus projekto dalies, atsižvelgiant į to projekto tipą.
Finansavimas numatytas dviems „Rail Baltica“ projektams:
· Standartinės (1435 mm) geležinkelio linijos tiesimas koridoriuje „Rail Baltic/Rail Baltica“ per Estiją, Latviją ir Lietuvą. ES finansuotina maksimali suma – 442 mln. eurų (82 proc. projekto vertės). Pareiškėjas: RB Rail AS
· „Rail Baltica“ europinio standarto geležinkelio infrastruktūros trūkstamų jungčių tiesimas linijoje Lenkijos ir Lietuvos valstybių siena – Kaunas ir pasirengimas tiesti europinio standarto geležinkelio liniją Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena . ES finansuotina maksimali suma – 106 mln. eurų (85 proc. projekto vertės). Pareiškėjas: AB „Lietuvos geležinkeliai“
Be to, Europos Komisija pasiūlė skirti finansavimą šiems Lietuvai svarbiems ES infrastruktūros projektams:
· Konkurencingos jūrų transporto paslaugų modernizavimas ir palaikymas Baltijos jūrų greitkelyje Klaipėda – Karlshamnas. ES finansuotina maksimali suma – 2,9 mln. eurų (30 proc. projekto vertės). Pareiškėjas: AB DFDS Seaways
· Transeuropinio kelių tinklo vystymas E67 kelio (Via Baltica) dalyje nuo Lietuvos ir Latvijos sienos iki Panevėžio. ES finansuotina maksimali suma – 36,5 mln. eurų (60 proc. projekto vertės). Pareiškėjas: Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susiekimo ministerijos
Pasiūlymą dėl sprendimo finansuoti dabar turi oficialiai patvirtinti Europos infrastruktūros tinklų priemonės komitetas, kurio posėdis įvyks 2015 m. liepos 10 d. Po to Inovacijų ir tinklų programų vykdomoji įstaiga (INEA) parengs konkrečius susitarimus dėl dotacijų, kurie su paramos gavėjais bus pasirašyti 2015 m. antroje pusėje.
Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!