Autobusų stotis netrukus bus uždaryta ir nugriauta

Buvo skelbta, kad sausio 14 dieną miesto seniūnijoje projektuotojai visuomenę informuos apie numatomus naujos Autobusų stoties ir maisto prekių parduotuvės LIDL projektavimus. Susipažinti su būsimais objektais neatėjo nė vienas miestelėnas. Projektinius pasiūlymus jų autoriai pristatė kone tuščioje salėje. Informaciją išklausė rajono savivaldybės administracijos Teritorijų planavimo ir statybos skyriaus vedėjas Arvydas Džiugas, UAB Ukmergės autobusų parkas direktorius Alfonsas Prabišas, miesto seniūno pavaduotoja Janė Zimblienė bei šių eilučių autorė.

Stotis iškils dabartinių peronų vietoje

Kaip jau esame laikraštyje rašę, naujos Ukmergės autobusų stoties projektavimą finansuoja tame pačiame maždaug hektaro sklype prekybos centrą statysianti bendrovė „Lidl Lietuva“. Praėjusių metų pabaigoje UAB Ukmergės autobusų parkas ir UAB „Lidl Lietuva“ pasirašė sutartį dėl senojo Autobusų stoties pastato pirkimo-pardavimo ir 1 ha dydžio sklypo dalies nuomos.

Projektinius pasiūlymus parengę UAB „Veduta“ architektai Kastytis Bieliauskas ir Nerijus Anušauskas papasakojo, kad naujos Ukmergės autobusų stoties pastatas projektuojamas sklype, esančiame prie Vytauto ir Kareivinių gatvių sankryžos.

„Dabar čia yra Autobusų stoties peronas. Jis projekto metu bus griaunamas ir projektuojama nauja autobusų stotis. Ją numatyta statyti šiaurės vakarinėje sklypo dalyje, peronas bus įrengtas greta – šiaurinėje dalyje, o 11 automobilių stovėjimo aikštelė – rytinėje dalyje, dar kelios vietos numatomos prie vakarinio įvažiavimo į sklypą“, – komentavo N. Anušauskas.

Pasak projekto autoriaus K. Bieliausko, į sklypą planuojamas vienas įvažiavimas/išvažiavimas ir vienas išvažiavimas į kaimyninį sklypą, skirtas sunkiojo transporto judėjimui į šalia projektuojamą prekybos paskirties pastatą.

Gremėzdišką pastatą pakeis šiuolaikiškas statinys

„Projektuojamas stoties pastatas užims apie 450 kvadratinių metrų, bus dviejų aukštų, L raidės formos. Pagrindinis įėjimas – šiauriniame kampe, bus montuojamos automatiškai atsiveriančios durys. Tambūras veda į 40 vietų laukimo salę. Joje yra kasų, vaiko ir mamos zonos, iš čia patenkama į lankytojų tualetų bloką bei administracines stoties patalpas. Pirmame aukšte projektuojama dispečerinė, stoties viršininko kabinetas, bagažo saugojimo patalpa, vairuotojų poilsio kambarys, darbuotojų tualetai, inkasacijos, ūkinės ir techninės įvadų patalpos. Antras aukštas skirtas stoties administracijai. Jame projektuojami keli kabinetai, darbuotojų virtuvėlės patalpa, susirinkimų salė, archyvo patalpa, serverinė“, – aiškino architektas K. Bieliauskas.

Šalia pagrindinio pastato bus perono pastogė, dengianti 10 autobusų stotelių.

UAB „Veduta“ atstovai teigė, kad naujosios stoties apdailoje dominuoja klasika – stiklas, ilgaamžis klinkeris.

„Kur pastato funkcija reikalauja, blokelių mūrą, betoną dengia tonuoto stiklo apdaila ir šviesiai pilkos metalo lamelės, natūralaus vario apdaila. Cokolinė pastato dalis tinkuojama vandeniui nepralaidžiu pilkos spalvos tinku“, – pastebėjo projekto autorius.

Architektai teigė, kad naujoji stotis, palyginti su dabartine, statyta 1987 metais, bus kompaktiška, pritaikyta dabartinėms Autobusų parko reikmėms ir visiškai atitiks šiuolaikinius reikalavimus.

Veiks iki balandžio pirmosios

Pasak UAB Ukmergės autobusų parkas direktoriaus A. Prabišo, susitarta, kad dabartinė Autobusų stotis veiks iki balandžio 1 dienos.

„Stoties uždarymas mums taps nemenku išbandymu. Jau dabar planuojame savo veiklą, kai teks išsikraustyti iš senojo pastato ir teritoriją užleisti statybininkams. Svarstome galimybę dabartinės taksi stovėjimo aikštelės vietoje pastatyti keturis vadinamuosius konteinerius ir į juos perkelti laukimo salę, stoties administraciją, dispečerinę, vairuotojų poilsio kambarį, bagažo skyrių“, – apie pasikeitimus kalbėjo vadovas.

A. Prabišas teigė, kad prasidėjus senosios stoties ir peronų griovimo darbams, vykstant statyboms teks koreguoti atvykstančių ir išvykstančių tarpmiestinių bei priemiestinių autobusų sustojimo vietas. Dalis autobusų iš Vytauto gatvės užsuks į Kareivinių gatvę, kiti sustos ir keleivius išlaipins bei įlaipins Vytauto gatvėje.

Direktorius pripažino, kad vykstant statyboms nepatogumų neišvengs tiek Autobusų parkas, tiek keleiviai. Tačiau įmonė ketina dėti visas pastangas, kad gyventojai jų patirtų kuo mažiau.

Pastatyti galima per nepilnus metus

Paklausti apie tai, kada ukmergiškiai ir miesto svečiai sulauks naujos Autobusų stoties įkurtuvių, objekto projektuotojai patikino, kad statybų terminus įtakoja įvairios aplinkybės, todėl prognozuoti sudėtinga.

„Mūsų manymu, leidimą statybai realu gauti pavasarį. Tokį pastatą galima pastatyti per 6–9 mėnesius“, – sakė N. Anušauskas.

UAB Ukmergės autobusų parkas direktorius A. Prabišas paaiškino, jog stoties rangovui bus skelbiamas konkursas.

„Negalime atmesti galimybės, kad konkurso dalyviai rezultatus skųs. Tokiu būdu statybos pradžia gali nusitęsti“, – svarstė Autobusų parko vadovas, pridūręs, jog didžiausia problema būtų, jei prekybos centras LIDL iškiltų, o stoties statybos strigtų.

Preliminari naujosios Autobusų stoties kaina – apie 430 tūkst. eurų (maždaug 1,5 mln. Lt).

Bus statoma parduotuvė su bandelių kepykla

Architektai informavo, kad 9 928 kv. m ploto sklype, kuriame dabar stovi UAB Ukmergės autobusų parkas priklausantis stoties pastatas, rytinėje dalyje projektuojama LIDL parduotuvė, o vakarinėje sklypo dalyje ir ties Vytauto gatve – 130 vietų automobilių stovėjimo aikštelė.

„Į sklypą planuojami trys įvažiavimai/išvažiavimai ir vienas įvažiavimas sunkiajam transportui iš kaimyninio stoties sklypo. Pastatas projektuojamas pagal užsakovo pateiktą užduotį. Statinys yra vieno aukšto su antresole, ištęsto stačiakampio formos. Pagrindiniam įėjimui numatomos automatiškai atsiveriančios įėjimo-išėjimo durys. Iš tambūro patenkama į prekybos salę. Pastate taip pat bus įrengta bandelių kepykla, prie kurios numatyta šaldymo kamera, techninės, prekių priėmimo patalpos, sandėliai ir taromatas. Iš prekybos salės numatomas įėjimas į san. mazgą. Personalo patalpos – persirengimo patalpos, virtuvėlė ir video stebėjimo zona, rūkomasis-terasa, san. mazgas, darbuotojų kabinetas su darbo vietomis, kabinetas darbuotojų mokymams – projektuojamos antresolėje. Pastato šildymas numatomas nuo miesto šilumos tinklų“, – projektinius pasiūlymus komentavo architektas K. Bieliauskas.

Projektuotojai pastebėjo, kad šalia parduotuvės palyginti su kitais prekybos centrais numatyti maži sandėliai. Galima daryti išvadą, kad atvežtos prekės keliaus tiesiai į prekybos salę.

„Manome, kad pastatas su vitrina iš įstiklintų aliuminio konstrukcijų į Vytauto gatvę bei baltos spalvos su pilku atspalviu fasadu papuoš Ukmergę. Prekybos centro viduje projektuojamos atviros medinės sijos – tai atkeliavę iš Vokietijos ir kol kas naujiena Lietuvoje“, – sakė architektai.

Turi projektavimo ir statybų patirties

Naujos stoties ir prekybos centro projektinius pasiūlymus pateikusi UAB „Veduta“ – ilgametę patirtį projektavimo rinkoje turinti bendrovė. Įmonė yra investicinių įmonių grupės UAB „Projestos projektai“ dukterinė įmonė.

„Mūsų realizuotų bei realizuojamų projektų spektras apima nuo individualių namų bei kvartalų iki sandėlių terminalų, didžiųjų prekybos centrų ir daugiabučių namų“, – teigė N. Anušauskas.

Įmonės architektai Lietuvos miestuose projektavo apie 40 įvairaus dydžio prekybos centrų „Norfa“, taip pat nemažai prekybos centrų „Maxima“, „Iki“, „Rimi“ bei „Lidl“.

„Nesame naujokai projektuodami ir statydami autobusų stotis su prekybos, komerciniais bei administraciniais centrais. Pagal mūsų projektus tokie objektai pastatyti Klaipėdoje, Kėdainiuose, Skuode“, – teigė UAB „Veduta“ atstovai.

 

Loreta EŽERSKYTĖ

gimtoji_zeme


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: