Darbai ties Žemaitkiemio sankryža prasidės birželį

„Balandį prasidėjo projektavimo ir rangos darbai. Šiuo metu rengiamas darbo projektas, o fiziškai darbus magistralės Vilnius-Panevėžys 72 kilometre planuojama pradėti birželio mėnesį“, – sakė AB „Panevėžio keliai“ projektų vadovas Jevgenijus Šaškovas.

Projektas ties Žemaitkiemio sankryža apima pėsčiųjų viaduko per magistralę A2 avaringame ruože statybą, magistralės platinimą, įrengiant greitėjimo ir lėtėjimo juostas, jungiamųjų kelių abiejose kelio pusėse įrengimą bei dviejų žiedinių sankryžų įrengimą. Kaip „Gimtąją žemę“ informavo konkursą laimėjusios AB „Panevėžio keliai“ atstovė spaudai Rasa Čepienė, darbai pagal sutartį turi būti atlikti iki 2016 metų liepos 23 dienos.

Vairuotojai, kurie iš Ukmergės važiuoja Žemaitkiemio kryptimi, nepatogumų patiria nuo 2007 metų, kai automagistralės skiriamojoje juostoje užtvėrus tvorą buvo panaikinti vieno lygio apsisukimai. Šios inžinerinės eismo saugumo priemonės įdiegtos, kai minėtoji automagistralės atkarpa tapo „juodąja dėme“.

Pasak projektų vadovo J. Šaškovo, vykdant parengiamuosius darbus pirmiausia numatyta, rengiantis uždaryti eismą vienoje magistralės pusėje, įrengti pravažiavimo per skiriamąją juostą kelius.

„Paruošiamųjų darbų metu bus nuimami metaliniai kelio atitvarai, demontuojami kelio ženklai, signaliniai stulpeliai, kertami medžiai, pašalinami kelmai, frezuojama susidėvėjusi asfaltbetonio danga, rengiama nauja danga. Rengiant žemės sankasą pėsčiųjų viadukui, kelio zonoje bus šalinamas augalinis gruntas (per 7 tūkst. kub. m). Šis gruntas bus panaudotas šlaitams tvirtinti. Bus įrengiamas drenažas, iškeliama ir rekonstruojama dalis ties viaduku esančių ryšių ir dujotiekio tinklų. Projekte numatyta pakloti apšvietimo tinklus, įrengti lietaus kanalizaciją“, – apie projektą pasakojo J. Šaškovas.

Kelininkų atstovas pabrėžė, kad numatyti dviejų tipų – gręžtiniai ir gilieji – pėsčiųjų viaduko atramų pamatai. Viaduko atramos bus įrengtos iš monolitinio betono, o viaduko pandusų ir pagrindinių atramų šalutinės kolonos bus plieninės. Jos bus gaminamos gamykloje ir į statybvietę atgabenti arkos segmentai. Jie tarpusavyje bus virinami statybvietėje. Po to, visa 58 metrų ilgio, 77 tonų svorio arka dviem kranais bus keliama ant atramų.

Viadukų laiptų ir pandusų konstrukcijos bus gelžbetoninės. Ant viaduko perdangos, pandusų ir laiptų numatyta montuoti metalinius cinkuotus turėklus.

Kaip teigė projektų vadovas, įrengiant paviršines lietaus nuotekų sistemas abiejose kelio pusėse prie autobusų stotelių vandens nuvedimui bus suformuoti pakelės grioviai. Griovių galuose vandeniui surinkti bus įrengti vandens surinkimo šuliniai.

„Atliekant darbus bus klojama kelių tipų asfaltbetonio danga. Žiedinėse sankryžose ir magistralės platinimuose bei jungiamuosiuose keliuose asfaltbetonio pagrindo sluoksnis sieks 10 centimetrų. Apatiniai asfaltbetonio sluoksniai numatyti 6 centimetrų storio. Magistralinio kelio greitėjimo/lėtėjimo juostuose, sustojimo juostose numatyta įrengti įtempius absorbuojančios membranos (SAMI) sluoksnį. Tose vietose, kur asfalto danga bus nufrezuojama, pašalinant nelygumus, bus klojamas išlyginamasis sluoksnis. Viršutiniai asfaltbetonio sluoksniai bus rengiami 3 centimetrų storio“, – pasakojo darbus vykdysiančios įmonės atstovas.

Vykdant projektą ties sankryža su Ukmerge, abiejose magistralės pusėse nuo įvažiavimų į Ukmergę ir Jogvilų link rengiamų autobusų sustojimų bus rengiami nuo 1 iki 3,24 metro pėsčiųjų ir dviračių takai. Jie bus apjuosti vejiniais bortais, saugumo salelėse ir žiedinėse sankryžose bus rengiami granitiniai bortai. Saugumo salelėse bus paklotos betono trinkelės, žieduose – granito trinkelės. Naujai statomas viadukas bei jungiamųjų kelių žiedai bus apšviesti įrengiant 22 atramas. Eismo saugumui užtikrinti taip pat bus statomi nauji kelio ženklai, įrengiami apsauginiai kelio barjerai, statomi signaliniai stulpeliai, įrengta 125 metrų ilgio apsauginė tvora nuo gyvūnų.

„Iš viso darbai bus vykdomi magistralės ruože, kurio bendras ilgis – 1,223 km“, – pabrėžė J. Šaškovas.

Visi minėti darbai – tai projekto „Eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimas 2014–2020 m. TEN–T keliuose. I etapas“, sutarties Nr. 2“ dalis. Kitas šio projekto objektas – Pasvalio rajone. Ten vykdoma valstybinės reikšmės magistralinio kelio A10 Panevėžys-Pasvalys-Ryga 38,7 km sankryžos su rajoniniu keliu Nr. 3101 Pasvalys-Vabalninkas rekonstrukcija į žiedinę. Bendra abiejų objektų sutarties kaina su PVM – 7 milijonai eurų.

Kai kelininkai tvėrė pravažiavimą per autostradą, žadėta, jog vairuotojų nepatogumai bus laikini. Tuomet teigta, jog 2012 metais šioje vietoje bus įrengta dviejų lygių sankryža – pastatytas viadukas. Tačiau netrukus ėmė aiškėti, kad jo statyba atidėta, ir nelabai aišku, ar iš viso viadukas čia kada nors iškils. Susidarius tokiai situacijai, rajono savivaldybės administracija ne kartą raštu kreipėsi į VĮ „Automagistralė“, prašydama bent laikinai atidaryti pravažiavimą. Tačiau visi prašymai atsimušdavo tarsi žirniai į sieną – automagistralę prižiūrinčios įmonės vadovai įsitikinę, jog tvora yra būtina.

Vis tik VĮ „Automagistralė“ 2009 metų gruodį kreipėsi į Lietuvos automobilių kelių direkciją dėl skirtingų lygių sankryžos įrengimo magistraliniame kelyje Vilnius-Panevėžys, 72 kilometre. Įmonės rašte be kita ko pažymima, kad „skirtingų lygių sankryžos įrengimas išspręstų ne tik pėsčiųjų, bet ir automobilių judėjimo problemas“.
Loreta EŽERSKYTĖ

gimtoji_zeme


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: