Giedrius Šileika (AINA.LT nuotr.)

Elektroninis bilietas Panevėžyje stiprina savo pozicijas

Panašu, kad Panevėžio miesto tarybos opozicijos narių baimės ir nuogąstavimai dėl elektroninio bilieto miesto viešajame transporte įvedimo buvo be pagrindo. Pasak VšĮ „Panevėžio keleivinis transportas“ direktoriaus Giedriaus Šileikos, dabar jau yra daugiau kaip 30 tūkst. aktyvių elektroninio bilieto kortelių, o tai rodo, kad jas jau turi daugiau kaip trečdalis panevėžiečių. Tuo tarpu popierinių bilietų pardavimas tiek spaudos kioskuose, tiek pas vairuotojus kiekvieną mėnesį mažėja.

G.Šileikos teigimu, pereiti prie elektroninio bilieto pirmiausia skatino prekybos vietų popieriniais bilietais mažinimas, nes spaudos kioskų skaičius mieste drastiškai sumažėjo.

„Taip, problemų iš pradžių buvo, nes prie naujos tvarkos turėjo pratintis ne tik keleiviai, bet ir vairuotojai, kontrolieriai. Kad padėti keleiviams, paaiškinti ir pamokyti nuo spalio 1 dienos atidarėme klientų aptarnavimo centrą, rengėm edukacinius susitikimus su įvairiomis žmonių grupėmis, kolektyvais, bendruomenėmis. Niekas neskubėjo bausti ir taip vadinamųjų „zuikių“, buvo laikomasi tolerancijos ir panašu, kad šis darbas pasiteisino. Nusiskundimų sulaukiama vis mažiau, tačiau vis dar pasitaiko, kad žmogus pamiršta pasipildyti kortelę arba ją prideda ne toje skaitytuvo vietoje“,- aiškino G.Šileika.

Anot jo, iki šiol išliko ir popieriniai bilietai, kuriuos galima įsigyti spaudos kioskuose arba pas vairuotojus, o jais dažniausiai naudojasi vyresni miesto svečiai, o jie, beje, yra perpus brangesni nei elektroninis bilietas. Jaunimas gi, labiau linkęs pasinaudoti internetine bankininkyste ir bilietėlį bet kuriuo metu atsisiųsti į savo telefoną.

G.Šileikos žodžiais, elektroninis bilietas už popierinį pranašesnis ir tuo, kad jo savininkas pažymėjęs jį viename autobuse per pusvalandį, nes Panevėžys yra kompaktiškas miestas, gali persėsti į kitą autobusą ir jį pažymėjus važiuoti nemokamai, nes pinigai antrą kartą nebus nuskaičiuojami. Su popieriniu bilietu gi važiavimas galimas tik vienu autobusu.

G.Šileika akcentavo, kad panevėžiečiai puikiai vertina pradinukams pasiūlytą dovaną. Anot jo, 1-4 klasių mokiniai už 10 eurų įsigiję metinį nuolatinį bilietą su juo gali važiuoti nuo rugpjūčio 28 iki birželio 30 dienos.

„Mažiausi keleiviai yra mūsų ateitis, o mūsų sumanymas skatina jų savarankiškumo ugdymą ir savivertės pajutimą“,- sakė G.Šileika.

Pasidomėjus apie keleivių srautus ir kaip pakito pajamos įvedus elektroninius bilietus, G.Šileika patikino, kad apie tai kalbėti dar anksti ir reikia luktelėti pusmetį ar metus kol situacija stabilizuosis. Be to reikėtų įvertinti ir sezoniškumo faktorius.

G.Šileikos teigimu, kovidiniu laikotarpiu, kai vaikai mokėsi, o nemažai suaugusiųjų dirbo nuotoliniu būdu, keleivių srautai Panevėžyje buvo sumažėję 50-60 procentų. 2023 metais palyginti su 2022-aisiais keleivių pervežimas Panevėžyje išaugo 6 procentais.

G.Šileika sutiko, kad viešojo transporto aptarnavimas bei vežėjo – „Panevėžio autobusų parko“ darbas pagerėjo, įvedus elektroninį bilietą vis mažiau nukrypstama nuo grafiko, tačiau kai kurios problemos išlieka.

Anot jo, vis dar nemažai vežėjo autobusų yra susidėvėję, jie, savaime suprantama, genda, todėl vos ne kiekvieną dieną kas nors iškrenta iš maršruto, todėl natūralu, kad įsigijus naujesnių ir modernesnių autobusų viešojo transporto statusas tik gerėtų.

G.Šileikos žodžiais gerinant klientų aptarnavimo kokybę jau greitai Panevėžio centre bus įrengtos šešios modernios švieslentės, kurios informuos žmones po kiek laiko atvažiuos jų laukiamas autobusas.

„Į problemas mes nešaudom, tačiau įsiklausom į visus žmonių pageidavimus ir pasiūlymus ir stengiamės, kad viešasis transportas Panevėžyje gerėtų ir netgi būtų geresnis nei kitur“,- pokalbį baigė G.Šileika.

Gintautas SUBAČIUS


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: