Autorės nuotr.

Kultūrinė įvairovė klasėje – dar viena augimo galimybė pedagogui

Panevėžio Raimundo Sargūno sporto gimnazija gali didžiuotis – organizacijai iki 2027 metų suteikta programos ,,Erasmus“ akreditacija bendrojo ugdymo srityje. Tokios akreditacijos suteikimas įgalins gimnaziją realizuoti savo sukurtą tarptautiškumo strategiją suteikiant galimybę pedagoginiam bei administraciniam personalui tobulinti profesines, asmenines kompetencijas įvairiuose darbo stebėjimo vizituose, kvalifikacijos tobulinimo veiklose bei suteiks galimybę mokiniams vykti į trumpalaikius mobilumus kitose Europos šalyse, mokytis daugiakultūrėje aplinkoje.  Visos ,,Erasmus“ akreditacijos bendrojo ugdymo srityje veiklos yra finansuojamos Europos Sąjungos lėšomis.

Liepos 18-22 dienomis įvykdytas pirmasis šio projekto mobilumas, kurio metu gimnazijos anglų kalbos mokytoja ir projekto koordinatorė Neringa Frolovaitė dalyvavo savaitės trukmės kursuose „Mažumų, migrantų bei pabėgėlių vaikų integracija į Europos mokyklas bei visuomenę“ Palerme, Italijoje. Ši „ShipCon“ organizacijos surengta kvalifikacijos tobulinimo veikla sulaukė itin didelio Europos pedagogų bei specialistų susidomėjimo ne tik iš Lietuvos, bet ir Ispanijos, Kipro, Slovėnijos, Turkijos bei Vokietijos ugdymo institucijų.

Kvalifikacijos kursų metu mokytojas Carmelo Pollichino  kvietė dalyvius atvirai diskusijai kultūrinės įvairovės tema bei skatino į kultūrinę įvairovę ugdymo sistemoje žiūrėti ne į kaip sunkumą kasdieniniame pedagogų darbe, o kaip į tobulėjimo galimybę. Dalyviai aktyviai diskutavo, kokie aspektai yra svarbūs norint sukurti patogią ugdymo(si) aplinką įvairių tautybių mokiniams bei kaip svarbu pedagogui palikti savo komfortą zoną ieškant naujų mokymo stilių, metodų, atliepiančių naujos daugiakultūrės klasės mokinių mokymos (si) poreikius.

Mokymuose netrūko komandinių užduočių, simuliacinių žaidimų, kuriuose dalyviai turėjo pasiekti numatytą tikslą nenaudojant bendros visiems žinomos anglų kalbos. Kiekviena įvykdyta veikla buvo aptariama, siekiant stebėti, suprasti grupės dinamikos procesus tyrinėjant komandos narių elgesį, reflektuoti apie asmeninę žaidimo metu įgytą patirtį susitelkiant į savo veiksmus bei ieškoti paralelių tikrovėje. Mokymų metu buvo stengiamasi sukurti edukacines aplinkas, kurios aktyvuotų ne tik dalyvaujančiųjų kūrybiškumą, bet ir kritinį mąstymą, paskatintų įsijausti į kitataučių vaikų būseną naujoje ugdymo(si) aplinkoje. Kursų dalyviai taip pat turėjo galimybę aplankyti socialinę įmonę Moltivolti, kuri yra sėkmingas kitataučių integracijos į vietos bendruomenę pavyzdys.

Įvykusi „Erasmus“ kvalifikacijos tobulinimo veikla – puiki patirtis, kurią ateityje numatoma panaudoti kaip priemonę kuriant saugias, šiuolaikines, tarptautiškas edukacines aplinkas gimnazijoje bei dar pozityvesnį organizacijos mikroklimatą. Šis projektas finansuojamas remiant Europos Sąjungai, „Erasmus“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Anglų k. mokytoja ir ,,Erasmus“ projekto koordinatorė Neringa Frolovaitė


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: