Miego higienos įpročiai pravers ir karantino metu

Karantinas vienu ypu pakeitė įprastą gyvenimo ritmą, ir, lyg kortų namelį sugriovė planus. Atlaikyti tokius netikėtus pokyčius bus paprasčiau skiriant pakankamai dėmesio savo psichinei sveikatai ir kokybiškam poilsiui. Gerai išsimiegojus bus paprasčiau ne tik nepasiduoti panikai, bet ir izoliacijos laiką išnaudoti produktyviau. Dabar yra puikus metas ne tik išmokti tinkamai nusiplauti rankas, bet ir laikytis miego higienos.

Miegoti ir keltis tuo pačiu metu

Norint gerai pailsėti visada buvo svarbu išlaikyti vienodą dienotvarkę – panašiu metu keltis bei eiti miegoti. Kai rytais nebereikia skubėti į darbus ir kitas veiklas, kyla pagunda kasdien gyventi savaitgalio ritmu – tiek naktinėti, tiek ryte gulinėti lovoje kiek tik norisi ir dar šiek tiek daugiau. Vis tik toks atsipalaidavimas neužtikrins nei gero poilsio, nei geresnės nuotaikos. Vidinis žmogaus laikrodis turi savo ritmą ir veikia sklandžiau, kai dienos režimas yra pastovus. Kai pokyčių yra daugiau nei norėtųsi, padarysite sau paslaugą išsaugodami bent jau įprastą dienos ir miego režimą.

Jokių ekranų bent valandą prieš miegą

Melsva ekranų šviesa trikdo užmigti padedančio hormono melatonino gamybą. Dėl šios priežasties specialistai rekomenduoja nežiūrėti į ekranus bent valandą iki miego. Šiuo metu palikdami išmaniuosius telefonus už miegamojo durų, save apsaugosite ne tik nuo ekranų šviesos, bet ir nuo nerimą keliančių žinių srauto. Žinias apie situaciją šalyje ir pasaulyje, žinoma, sekti verta, tačiau jei susijaudinsite prieš miegą ir neužmigsite, tik pakenksite savo sveikatai ir savijautai.

Gerai vėdinti patalpas

Jei lig šiol ne visada prisimindavote prieš miegą bent 10 minučių plačiai atverti miegamojo langus, tai dabar turite dar daugiau priežasčių išsiugdyti tokį įprotį. Grynas oras užtikrina palankesnes sąlygas nakties poilsiui ir, ne mažiau svarbu, yra efektyvi priemonė palaikant namų higieną.

Venkite tonizuojančių gėrimų

Ne paslaptis, kad patiriant įtampą maistas lengvai tampa paguodos šaltiniu, o jei dar vakare atsiranda daugiau laisvo laiko nei paprastai, lengva praminti taką iki šaldytuvo.  Vis tik norint kokybiškai pailsėti, derėtų nepamiršti sveikos mitybos principų. Užmigti bus nelengva tiek persivalgius, tiek išalkus. Niekas nepasikeitė ir dėl kofeino bei kitų stimuliuojančių medžiagų. Vakare išgertas kavos, juodos ar žaliosios arbatos puodelis gali sutrikdyti miegą. Kofeino gali būti ir mėgstamuose gaiviuosiuose gėrimuose, todėl verta žvilgtelėti į jų sudėtį.

Rinktis natūralaus pluošto patalynę ir miego rūbus

Tinkamo storio užklotas ir patogi pagalvė gali ženkliai pagerinti nakties poilsio kokybę. Jų užvalkalai bei miego rūbai taip pat turi ne tik estetinę reikšmę. Minkšta, natūralaus pluošto patalynė nesutrikdys oro cirkuliacijos. Švelnūs naktinukai ar pižama (tokių rasite čia) taip pat ne tik pakels ūpą, bet ir užtikrins komfortą. Šiuo metu natūralaus pluošto patalams ir miego aprangai pirmenybė turėtų būti teikiama ir dėl galimybės juos skalbti aukštesnėje temperatūroje.

Jei šių patarimų laikysitės ilgesnį laiką, susiformuos toks pats kasdienis įprotis, kaip prieš miegą išsivalyti dantis. Miego higienos įpročiai nebūtinai visada užtikrins ramų miegą, bet tai yra mažiausia, ką galite padaryti vardan savo geros savijautos ir sveikatos.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: