Moller Auto nuotr.

„Moller Auto Keturi žiedai“: išaugo naudotų automobilių rinka ir elektromobilių pardavimai

Bendrovė „Moller Auto Keturi žiedai“ skaičiuoja, kad iš 25-ių bendrovės veikimo Lietuvoje metų didžiausi pokyčiai rinkoje matyti būtent pastaruosius 4-5 metus. Per šį laikotarpį gerokai išaugo naudotų automobilių ir naujų elektromobilių rinka.

„Moller Auto Keturi žiedai“ duomenimis, kasmet nuperkama vis daugiau naudotų automobilių: 2020 m. – 121, 2021 m. – 136, o per pirmuosius šių metų 9 mėnesius – jau 10 proc. daugiau.

„Naudotų automobilių pardavimų augimą pradėjome fiksuoti pernai, šiemet – jis dar ryškesnis. To priežastys yra kelios. Kadangi rinkoje trūksta naujų automobilių, klientai vis dažniau renkasi naudotus. Be to, naujų automobilių atsiradimą salonuose apsunkina vis dar besitęsiantys tiekimo grandinės iššūkiai ir gamyklas ištikusi mikroschemų bei puslaidininkių krizė. Mes savo ruožtu taip pat skyrėme daugiau dėmesio naudotų automobilių pardavimams“, – komentuoja Izīda Gerkena, bendrovės „Moller Auto“ vyriausioji veiklos vadovė Baltijos šalyse.

Ji prognozuoja, kad, nepaisant įvairių trikdžių ir sudėtingo ekonominio laikotarpio, turėtų augti tiek naujų, tiek naudotų automobilių pardavimai. Tai įrodo ir naujausi „Moller Auto“ duomenys apie Baltijos šalis – naujų automobilių paklausa šių metų rugsėjį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, išaugo trečdaliu.

„2020 metais automobilių rinka susitraukė dėl pandemijos – nuo to laiko vyksta atsigavimo procesas. To ženklas – išaugusi „premium“ klasės automobilių rinka. Rezultatai būtų dar geresni, jei automobilių gamintojai nebūtų susidūrę su minėtomis gamybos problemomis“, – įsitikinusi I. Gerkena.

Pasak jos, su augančiais pardavimais atitinkamai išaugo ir naujų bei naudotų automobilių kainos – tam įtakos turėjo žaliavų ir kitų gamybos sąnaudų padidėjimas. Naudotų automobilių kainas papildomai išaugino naujų automobilių trūkumas ir atitinkamai padidėjusi paklausa.

„Moller Auto Keturi žiedai“ duomenys rodo, kad naujų automobilių pardavimai vis dar lenkia naudotų. Pavyzdžiui, per pirmuosius šių metų 9 mėnesius „Audi“ centras Lietuvoje pardavė 222 naujus automobilius – 32 proc. daugiau nei naudotų. Nepaisant spartaus naudotų automobilių rinkos plėtimosi, kartu auga ir naujų automobilių pardavimai: 2020 m. buvo parduoti 159 nauji „Audi“ markės automobiliai, o 2021 m. – jau 237. Šiųmetiniai pardavimai turėtų ir vėl pranokti pernykščius“, – pažymi I. Gerkena ir priduria, kad bendrovė „Moller Auto Keturi žiedai“ šį mėnesį mini 25-ąjį gimtadienį.

Ji tęsia sakydama, kad iš šių 25-ių bendrovės gyvavimo metų didžiausi pokyčiai rinkoje stebimi būtent pastaruosius 4-5 metus. Šį etapą pažymi aktyvesnis elektromobilių veržimasis į rinką – tai natūralu, mat  gyventojai vis dažniau ieško ekologiškesnių sprendimų, kurie padėtų sumažinti CO2 emisiją.

Bendrovės paskutiniųjų pusketvirtų metų duomenimis, populiariausias „Audi“ modelis tiek tarp naujų, tiek tarp naudotų automobilių išlieka „Audi A6“. Kiti trejetuko nariai abiejose kategorijose – taip pat identiški. Antroje vietoje – „Audi Q7“, o trečioje – „Audi Q5“.

„Kita tendencija automobilių rinkoje – naujų elektromobilių pardavimų augimas. Jeigu 2019, 2020 ir 2021 metais jų buvo nupirkta po 8, tai šiemet, metams dar nepasibaigus, parduoti 22 „Audi“ elektromobiliai. Tuo tarpu naudotų elektromobilių rinka nėra tokia aktyvi – kasmet nuperkama vos po 2 naudotus elektra varomus automobilius. Čia vienareikšmiškai lyderiauja „Audi E-Tron“ modelis“, – įžvalga dalijasi I. Gerkena.

Kalbėdama apie automobilių rinkos ateitį ekspertė yra įsitikinusi, kad po 2-3 metų ji pasikeis neatpažįstamai – žmonės automobilius dažniausiai pirks internetu, galės užsisakyti remonto ir priežiūros darbus nuotoliniu būdu, nebereikės didelės dalies tradicinių paslaugų, nes, pavyzdžiui, dėl elektromobilių dominavimo išnyks poreikis reguliariai atlikti techninę priežiūrą, keisti alyvą ir kitas dalis.

„Prie naujų automobilių bus galima prisijungti nuotoliniu būdu ir atlikti reikiamus programinės įrangos atnaujinimus, tačiau tai reiškia, kad verslui teks perorientuoti savo paslaugas. Jau dabar žmonės automobilius renkasi internetu ir į saloną atvyksta tik du kartus – asmeniškai apžiūrėti išsirinkto automobilio ir pasirašyti sutarties. Kai tuo tarpu anksčiau norint įsigyti automobilį, vidutiniškai prireikdavo 7 apsilankymų“, – atkreipia dėmesį I. Gerkena.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojame parsisiųsti:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: