Olandų meistras-kepėjas atskleidė geriausios duonos paslaptis ir pastebėjimus apie lietuvių skonį
Peteris Bienefeltas – žymus olandų kepėjas, turintis aukščiausia kepėjo laipsnį ir net du kartus tapęs savo srities Europos čempionu. 2016 m. šefas nusprendė savo žiniomis dalintis su kitais, įkūręs duonos kepėjų konsultavimo įmonę. Praėjusią savaitę jis viešėjo Lietuvoje, kur kartu su šaldytų duonos, užkandžių ir šaldytų gaminių įmonės „Mantinga“ gamybos ekspertais tobulino procesus bei dalijosi savo žiniomis. Taip pat P. Bienefeltas sutiko pasidalinti, kokie gi pagrindiniai skirtumai pastebimi tarp kepinių mėgėjų Lietuvoje ir Olandijoje.
Penktos kartos kepėjas pirmiausiai pasidalijo, kokios tendencijos šiuo metu vyrauja kepinių rinkoje. Pasak jo, produktuose minimizuojamas druskos kiekis. Dėl to duona gali prarasti dalį skonio, tekstūros. Tačiau tie sprendimai daromi dėl vis didėjančio poreikio ir reikalavimų gaminius gaminti sveikesnius. Taip pat duonoje daugėja skaidulų, ji tampa vis natūralesnė. Pirkėjams svarbi ne tik sudėtis, bet ir produkto istorija. Taip reikėtų kurti naujus produktus: turėti, ką papasakoti pirkėjams ir tada jie nebijos mokėti kainą už kokybišką produktą.
„Paviešėjęs Lietuvoje, pamačiau kelis skirtumus tarp lietuvių ir olandų pomėgių. Olandijoje duona puri, minkšta, kai Lietuvoje, tuo tarpu, ji turi daugiau tekstūros. Be to, Lietuvoje kur kas daugiau naudojami rugiai, o Olandijoje – kviečiai. Na ir, žinoma, kainos skirtumas: lietuviai ir labai kokybiškus duonos produktus gali įsigyti už sąlyginai nedidelę kainą“, – dalijasi P. Bienefeltas.
Dar viena tendencija, kurią pastebi meistras-kepėjas yra išaugęs dėmesys tvarumui ir daugiausiai maisto nešvaistymui.
„Prieš pusmetį atidariau savo kepyklą. Ir joje stengiuosi kiek įmanoma daugiau gaminių gaminti būtent pagal užsakymą. Taip sumažiname maisto švaistymą. Šis klausimas visoje mūsų industrijoje yra labai svarbu ir kone visi žengia šia kryptimi“.
Savaitę viešėjęs Marijampolėje, bendrovės „Mantinga“ gamyklose, meistras su įmonės technologais dalijosi duonos gamybos ypatumais. Vizito metu pagaminta įvairių rūšių duonos, praturtintų sėklomis, grūdais, natūraliu raugu bei be pridėtinių cukrų. Tikimasi, kad vizito metu sukurti produktai netrukus pasieks ir parduotuvių lentynas.
„Mantingos“ vyriausiasis technologas Darius Anelauskas dalijasi, kad tokie vizitai naudingi visiems juose dalyvaujantiems. Po gamybos proceso vyksta prezentacijos, kuriose dalyvauja ne tik technologai, bet ir rinkodaros bei kitų skyrių kolegos.
„Tokie vizitai – įprasta praktika mūsų įmonėje. Pasisemiame naujų idėjų, patobuliname produktus, pagiliname žinias. Be to, iškilus tam tikriems klausimams, problemoms, tariamės su užsienio technologais, dalijamės idėjomis. Šis bendradarbiavimas vyksta ne tik vizito metu, bet ir prieš, ir po jo“ – dalijasi D. Anelauskas.
„Labai teigiamai žiūriu į „Mantingą“. Tai įmonė, turinti neįtikėtinai platų asortimentą skirtingose kategorijose. Gaminiai taip pat gaminami labai skirtingais būdais. Aplankęs visas gamyklas pamačiau aiškią struktūrą, motyvuotus žmones. Čia slypi dar labai daug potencialo“, – sako P. Bienefeltas.
P.Bienefeltas savo patirtimi dalijasi nuo 2016 m. Per tą laiką jis yra aplankęs ne tik įmones Olandijoje ar kaimyninėse valstybėse, bet konsultavo ir kepėjus Kinijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose.
Pasak jo, šiame jo darbe daugiausia didžiuotis norisi sukūrus visiškai naują, kitokį produktą. Bei atnaujinus jau buvusį, suteikus jam kitokį skonį, priverčianti vartotoją galvoti apie tai, ką šiuo metu valgo.
Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!