Pritarta serialo „Panevėžio autobusų stoties statyba“ naujos serijos kūrimui, arba Panevėžio valdžia palaimino naujos autobusų stoties statybą

Amžiaus statyba bei daugiaserijiniu filmu vadinta kelis dešimtmečius iškeldinėta, projektuota, renovuota, naujai statyta Panevėžio autobusų stotis panašu, jog pagaliau įgauna realius kontūrus. Panevėžio miesto taryba pritarė viešųjų pirkimų vykdymui dėl naujos autobusų stoties su požemine automobilių stovėjimo aikštele statyboms. Žinant, kad visas projektas atseis maždaug 3,7 mln. eurų, o šiemetiniame biudžete tam numatyti tik 521 tūkst. eurų, kitų dviejų ateinančių metų biudžetuose teks kažko atsisakyti ir atrasti  dar maždaug 3,2 mln. eurų. Pastačius naują stotį numatoma senąjį stoties pastatą rekonstruoti ir dar pastatyti savivaldybės daugiabutį.

Opozicijos atstovai piktinosi, kad savivaldybė nepasinaudojo Europos Sąjungos parama, nors kitos šalies savivaldybės tą sėkmingai padarė, o dabar pinigus turės krapštyti iš savo kišenės, tai yra naudos biudžeto pinigus. Anot opozicionierių, prieš kelerius metus buvo kalbėta, kad nauja autobusų stotis kainuos milijoną ar pusantro milojono eurų, o dabar kaina išsipūtė kelis kartus.

„Autobusų stotis – politikų begėdiškumo paminklas. Buvo galimybė prieš kelerius metus stotį sutvarkyti už ES pinigus ir savivaldybei būtų užtekę prisidėti apie pusę milijono eurų. Deja, pasukta kitur, o europiniai pinigai prarasti. Kaunas stotį modernizavo už ES pinigus, tą padarė ir kitos šalies savivaldybės tik vienintelis Panevėžys – ne. Todėl našta perkeliama ant visų panevėžiečių pečių“,- postringavo buvęs Seimo narys Povilas Urbšys.

Opozicijos lyderė Gema Umbrasienė akcentavo, jog meras Rytis Mykolas Račkauskas vieną projektą išmetė į šiukšlių dėžę, todėl dabar, jos žodžiais, periferinė mero vizija kainuos 3,7 mln. eurų, dar milijoną atseis senos stoties konversija, mažiausiai porą milijonų surys savivaldybės daugiabučio statyba. Politikės teigimu, dar pridėjus nenumatytas išlaidas autobusų stoties kvartaliukas gali suryti ir 14 mln. eurų.

„Žaliasis“ Mantas Leliukas aiškino, jog autobusų stotis bus statoma net nežinant, koks bus artimiausių dviejų metų biudžetas, todėl dėl šio projekto atsakomybę turi prisiimti valdantieji.

Kiti opozicijos atstovai teiravosi, koks anksčiau miesto centre ketintos statyti daugiaukštės automobilių stovėjimo aikštelės likimas.

Meras R.M.Račkaukas ir savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna patikino, kad joks projektas išmestas nebuvo ir visi skirti pinigai buvo panaudoti: neprarasta nė cento. Anot jų, naujos autobusų stoties projektą pabrangino būtent požeminė automobilių aikštelė, bet tai bent iš dalies išspręs mašinų parkavimo problemas miesto centre.

T.Juknos teigimu, požeminė automobilių aikštelė turėtų būti baigta iki kitų metų pavasario, o per dvejus metus bus pastatyta ir antžeminė stoties dalis. Persikėlus stočiai būtų atliekama senosios stoties pastato konversija, kuri pirminiais duomenimis kainuos apie 900 tūkst. eurų, o į jį persikeltų Panevėžio plėtros agentūra, Verslo konsultavimo centras bei „Panevėžio keleivinis transportas“.

Kalbėdamas apie daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę T.Jukna sakė, kad parengtuose projektuose ji nenumatyta, tačiau, jei politikai pageidaus, toks klausimas gali būti svarstomas.

Po gana aštrių diskusijų paskelbus balsavimą penkiolikos valdančiųjų balsais buvo palaimintos naujos autobusų stoties statybos. Keturi politikai balsuodami susilaikė, o likusieji visai nepareiškė savo nuomonės.

Gintautas SUBAČIUS


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite:

Leave a Reply