Pexels nuotr.

Trys iš keturių žmonių darbe naudoja dirbtinį intelektą, rodo naujausias „Microsoft” ir „LinkedIn” 2024 m. darbo tendencijų indeksas

„Microsoft“ ir „LinkedIn” pristatė 2024 m. darbo tendencijų indeksą – jungtinę ataskaitą apie dirbtinio intelekto būklę darbe, pavadintą „Dirbtinis intelektas – jau darbe. Dabar laukia sunkioji dalis”. Tyrimas paremtas 31 000 žmonių 31 šalyje apklausa, darbo ir įdarbinimo tendencijomis „LinkedIn”, trilijonais „Microsoft 365″ gautų pranešimų ir tyrimais, atliktais su  „Fortune 500″ sąrašo klientais. Naujausia studija parodė, kaip vos po vienerių metų visame pasaulyje dirbtinis intelektas (DI) daro įtaką žmonių darbo, vadovavimo ir įdarbinimo būdams. „Microsoft” taip pat paskelbė apie naujas „Copilot for Microsoft 365″ galimybes, o „LinkedIn” „LinkedIn Premium” prenumeratoriams nemokamai suteikė daugiau kaip 50 mokymosi kursų, kurių metu profesionalai galės tobulinti savo gebėjimus DI srityje*.

Tyrimo duomenimis, 2024 m. yra metai, kai DI darbe taps realybe. Per pastaruosius šešis mėnesius generatyvinio dirbtinio intelekto (GDI) naudojimas darbe išaugo beveik dvigubai. „LinkedIn“ pastebi, kad gerokai padaugėjo specialistų, į savo profilius įtraukiančių DI įgūdžius, o dauguma vadovų teigia, kad nesamdytų žmogaus, neturinčio DI įgūdžių. Tačiau daugelis vadovų nerimauja, kad jų įmonė neturi DI vizijos, o darbuotojai į darbą atsineša savo pačių DI įrankius – tai vadovai laiko sunkiausia dalimi, kai nuo eksperimentavimo siekiama pereiti prie apčiuopiamo poveikio verslui.

Ataskaitoje pabrėžiamos trys įžvalgos, kurias kiekvienas vadovas ir specialistas turi žinoti apie DI poveikį darbui ir darbo rinkai ateinančiais metais:

  • Darbuotojai nori DI ir neketina laukti, kol įmonės juos pasivys. 75 proc. protinį darbą dirbančių žmonių jau dabar darbe naudoja DI. Stengdamiesi susidoroti su darbo tempu ir krūviu darbuotojai teigia, kad DI taupo laiką, skatina kūrybiškumą ir leidžia jiems susitelkti į svarbiausius darbus. Nors 79 proc. vadovų sutinka, kad norint išlikti konkurencingiems būtina diegti DI, 60 proc. teigia, kad jų įmonei trūksta vizijos ir plano, kaip tai įgyvendinti. Taigi, darbuotojai patys imasi iniciatyvos. 78 proc. dirbtinio intelekto naudotojų į darbą atsineša savo įrankius – tai vadinama BYOAI (angl. Bring Your Own AI). Dėl to jie neišnaudoja visų DI galimybių ir rizikuoja įmonės duomenimis.
  • Darbuotojams DI kelia kartelę ir griauna karjeros lubas. Nors daugelis DI sieja su darbo vietos praradimu, tyrimai rodo kitokį požiūrį – trūksta kvalifikuotų talentų, o darbuotojai svarsto apie karjeros pokyčius, todėl tiems, kurie išmoksta DI įgūdžių, atsiveria didelės galimybės. Dauguma vadovų (55 proc.) jaučia nerimą, ar suras pakankamai gabių darbuotojų, ypač kibernetinio saugumo, inžinerijos ir kūrybinio dizaino srityse. O įvairių sričių specialistai dairosi kitų darbų. 46 proc. jų svarsto galimybę ateinančiais metais išeiti iš darbo – tai yra rekordiškai aukštas rodiklis. Nors du trečdaliai vadovų (66 proc.) nesamdytų žmogaus, neturinčio DI įgūdžių, tik 39 proc. naudotojų yra gavę DI mokymus savo įmonėje ir tik 25 proc. įmonių svarsto juos pasiūlyti šiais metais. Taigi, specialistai įgūdžių įgyja savarankiškai. Nuo praėjusių metų pabaigos 142 kartus padaugėjo „LinkedIn” narių, kurie į savo profilius įtraukė tokius DI įgūdžius kaip „Copilot” ir „ChatGPT”, ir 160 proc. padaugėjo netechninių sričių specialistų, kurie DI gebėjimams įgyti naudojasi „LinkedIn Learning” mokymosi kursais.
  • Ką apie ateitį mano sparčiai augantis DI naudotojų ratas. Tyrimo metu išryškėjo keturi DI naudotojų tipai – nuo skeptikų, kurie retai naudojasi DI, iki profesionalių naudotojų, kurie juo naudojasi labai plačiai. Palyginti su skeptikais, stiprūs DI naudotojai iš esmės pakeitė savo darbo dienotvarkę, pertvarkydami verslo procesus ir sutaupydami daugiau nei 30 minučių per dieną. Daugiau kaip 90 proc. tokių vartotojų teigia, kad dėl DI jų didelis darbo krūvis tampa lengviau valdomas, o darbas – malonesnis, tačiau pajusti šiuos pokyčius jiems padeda pačios įmonės ir vadovai. Tokie naudotojai 61 proc. dažniau yra girdėję iš savo generalinio direktoriaus apie generatyvinio DI naudojimo darbe svarbą, 53 proc. dažniau sulaukia vadovybės paskatinimo apsvarstyti, kaip DI gali pakeisti jų funkcijas, ir 35 proc. dažniau gauna konkrečiam vaidmeniui ar funkcijai pritaikytus DI mokymus.

Bendrovė „Microsoft” taip pat skelbia „Copilot for Microsoft 365″ naujoves, kurios padės žmonėms pradėti dirbti su DI. Užklausų lange atsiras naujoji automatinio užbaigimo funkcija (angl., auto-complete). Nuo šiol „Copilot” padės žmonėms užbaigti užklausą, pasiūlydama išsamesnį variantą, atitinkantį užklausos pradžią ir padedantį gauti kuo geresnį rezultatą. Kai žmonės žino, ko nori, bet neranda tinkamų žodžių, naujoji „Copilot” perrašymo funkcija (angl., rewrite) vienu mygtuko spustelėjimu pagrindinį užklausimą pavers patobulintu. Catch Up – tai nauja pokalbių sąsaja, kurioje išryškinamos asmeninės įžvalgos, pagrįstos vartotojo veikla, ir pateikiamos ją atitinkančios rekomendacijos. Pavyzdžiui, „Copilot” pažymės artėjantį susitikimą ir pateiks atitinkamą informaciją, kad padėtų dalyviams pasiruošti. O naujos „Copilot Lab” galimybės leis žmonėms kurti, skelbti ir tvarkyti jiems ir jų konkrečiai komandai, vaidmeniui ir funkcijoms pritaikytas užuominas. Šios funkcijos bus prieinamos artimiausiais mėnesiais.

„LinkedIn“ taip pat teikia DI įrankius, kurie leis naudotojams lipti karjeros laiptais.

  • Kvalifikacijos kėlimas. „LinkedIn Learning” siūlo daugiau kaip 22 000 kursų, įskaitant daugiau nei 600 DI kursų, skirtų GDI gebėjimams ugdyti, suteikti komandoms galimybę investuoti į GDI varomą verslą arba tiesiog naudotojams tobulinti savo įgūdžius. Tarp jų yra daugiau nei 50 naujų DI mokymosi kursų, skirtų visų lygių specialistams. Nauji kursai yra nemokami ir jais visi gali naudotis iki liepos 8 d.
  • Kilimas karjeros laiptais. DI valdomi personalizuoti „LinkedIn Feed“ pranešimai, straipsniai ar vaizdo įrašai taip pat padės „LinkedIn Premium” prenumeratoriams siekti aukštesnės karjeros.
  • Darbo paieška. Naudodamasis naujomis DI priemonėmis, vartotojas dabar gali per kelias sekundes įsivertinti tinkamumą pareigoms pagal savo patirtį ir įgūdžius, gauti patarimų, kaip išsiskirti, o prenumeratoriai taip pat matys patarimų, pavyzdžiui, pasiūlymų dėl įgūdžių, kuriuos reikia tobulinti, specialistų iš savo tinklo, su kuriais reikia susisiekti, ir kt. Iki šiol daugiau kaip 90 proc. prieigą turinčių prenumeratorių dalijosi, kad tai buvo naudinga ieškant darbo.

Apie „Microsoft“:

Siekdama pateikti inovatyvius sprendimus, atitinkančius besikeičiančius klientų poreikius, bendrovė „Microsoft” (Nasdaq „MSFT” @microsoft) kuria DI paremtas platformas ir įrankius. „Microsoft“ siekia, kad DI taptų plačiai prieinamas ir juo būtų naudojamasi atsakingai. Bendrovės misija – suteikti galimybę kiekvienam žmogui ir kiekvienai organizacijai planetoje pasiekti daugiau.

Apie „LinkedIn“:

„LinkedIn“ jungia pasaulio profesionalus, kad jie būtų produktyvesni ir sėkmingesni. „LinkedIn“ keičia samdymo, mokymosi, rinkodaros ir pardavimo būdus. Bendrovės vizija – kurti ekonomines galimybes kiekvienam pasaulio darbo rinkos dalyviui.  „LinkedIn” jungia daugiau nei 1 mlrd. narių ir turi biurus visame pasaulyje.

*Kursais nemokamai bus galima naudotis iki 2024 m. liepos 8 d.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: