Pexels nuotr.

UAB pirkimas: ar tai sudėtingas procesas?

Nusprendus pradėti savo verslą – turite dvi galimybes. Galima steigti savo įmonę arba galima pirkti tokią, kuri jau yra  įsteigta. Sunku atsakyti, kuris variantas yra geresnis, kadangi tai priklauso nuo daugelio veiksnių. Geriausia yra tartis su apskaitos įmonėmis, kurios ne tik padeda steigimo metu, gali padėti nusprendus pirkti įmonę, galiausiai, tvarko apskaitą, kuri leidžia verstis veikla legaliai.

Nesate tikras, ar UAB pirkimas yra geras pasirinkimas? Įvertinkite planuojamos pirkti įmonės pelną, pajamas, skolas, vedamą veiklą bei kitas smulkmenas, kurios padės įvertinti – ar jau pradėtos veiklos tęsimas yra geras žingsnis.

Pirkimo-pardavimo procedūra

Tiek UAB steigimas, tiek pirkimas-pardavimas reikalauja dokumentų tvarkymo, kuriuos reikia palikti savo srities specialistams. Taigi, būsimas verslininkas neturėtų gaišti savo asmeninio laiko, tad ir abiem atvejais – geriau pasitelkti profesionalių konsultantų pagalbą.

Nesprendus pirkti – pardavėjas ir pirkėjas aptaria visas sąlygas pasirašydami sutartį, o pirkėjas sumoka dalinę arba visą sumą. Sekančio žingsnio metu specialistas paruošia reikalingus dokumentus ir atlieka kitus, su pardavimu susijusius darbus. Procesas yra baigtas, kai visi duomenys yra registruojami Registrų centre.

Ar verta pirkti registruotą UAB?

Lietuvoje galite įsigyti ne tik UAB, kurios jau anksčiau vedė veiklą, tačiau ir naujas, kurios yra įsteigtos, tačiau dar nebuvo realizuojamos. Antruoju atveju patogu tai, kad gaunama „švari įmonė“ be jokios istorijos, tačiau galima sutaupyti daug laiko, kuris apskritai būtų skirtas steigimui. Pirmuoju atveju gerai, kad įmonė jau turi tam tikrą įdirbį ir net klientų ratą. Tačiau reikia atsargiai įvertinti – kodėl įmonė yra parduodama. Galbūt tai skolos? O gal bloga reputacija? Apgalvokite, ar gebėsite valdyti verslą geriau nei esamas savininkas ir ištaisyti, tikėtina, jo padarytas klaidas dėl kurių verslas ir yra parduodamas. Perkant jau įsteigtą įmonę, ar ji veikė anksčiau ar ne, būsimas savininkas gauna įmonės antspaudą (jeigu taip buvo nurodyta steigimo metu), banko sąskaitą, taip pat ir registracijos adresą, steigimo dokumentus iš Registrų centro ir visa kita, ko reikia, kad būtų galima legaliai verstis veikla.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: