Utenos rajono savivaldybės nuotr.

Utena pasipuošė naujomis autobusų stotelėmis

Utenoje baigtas įgyvendinti dar vienas miestui ir jo gyventojams svarbus projektas –Utenos miesto darnaus judumo plano priemonių diegimo pirmasis etapas. Jo metu  mieste įrengta 21 nauja  autobusų sustojimo stotelė, kurios pritaikytos ir žmonėms su negalia.

Dar viena darnaus judumo plano priemonė – viešojo transporto žiedinių maršrutų  miesto gatvėmis įdiegimas. Planuojama parengti du žiedinius maršrutus, kurie mieste turėtų atsirasti kitais metais, kai UAB „Utenos autobusų parkas“ įsigys keturis naujus žemagrindžius elektrinius miesto tipo autobusus. Kaip jau informavome, sutartį dėl minėtų autobusų  įsigijimo  UAB „Utenos autobusų parkas“ su UAB  „Altas komercinis transportas“ pasirašė šių metų rugsėjo 29 d. Keturių naujų žemagrindžių autobusų  vertė – beveik milijonas eurų.

Naujose stotelėse įrengti autobusų laukimo paviljonai (vieni – su šoninėmis sienomis, kiti – be), stogeliai, stotelės, kaip minėta,  pritaikytos specialiuosius poreikius turintiems žmonėms, įrengti liečiamieji įspėjamieji paviršiai – reljefinės linijos, kitos formos šaligatvio plytelės, nuovažos. Stotelės gerai apšviestos ir įrengtos taip, kad laukiantys keleiviai gali lengvai pamatyti atvykstančią transporto priemonę.

21 stotelės vertė – daugiau kaip pusė milijono eurų.  Jos įrengtos:

  • Aukštaičių gatvė 7 (2 vnt.),
  • Smėlio g. 23 (2 vnt.),
  • Taikos g. 47 (1 vnt.),
  • Aukštakalnio g. 20 (1 vnt., Utenos ligoninės pusėje),
  • Taikos g. 6B (1 vnt.),
  • Vaižganto g. 42 (2 vnt.),
  • Draugystės 8 – oji g. (2 vnt.),
  • Joneliškio g. 24 (2 vnt.),
  • Donelaičio g. 10 (2 vnt.),
  • Vyžuonų g. 31 (2 vnt.),
  • Rasos g. 5 (2 vnt.),
  • Vaižganto g. 32 (2 vnt.).

Naujas stoteles įrengė ir senas suremontavo AB HISK (buvusi AB „Panevėžio keliai“).

Kalbant apie žiedinius maršrutus, jų įdiegimą mieste paskatino sudėtingos transporto srauto pralaidumo sąlygos  rytinio ir vakarinio piko metu. Judaus darnumo plane nurodyta, kad piko metu išauga susisiekimo poreikiai atskirose kryptyse, t. y. rytinio piko metu – darbo vietų kryptimi, vakarinio piko metu – gyvenamųjų rajonų kryptimi, transporto priemonės ilgiau stovi ir sankryžose, stovėjimo laikas sudaro nuo 30 iki 70 proc. sankryžos įveikimo laiko. Tokia eismo koncentracija didina triukšmą, oro taršą, kelia riziką pėstiesiems ir  dviratininkams.

Pasak Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vyr. specialistės Aidos Diržauskienės,  Utenos miesto darnaus judumo plane numatyta, kad vienu žiediniu maršrutu važiuos du autobusai: vienas priešais kitą. Vienu metu iš viso dviem maršrutais važinės 4 autobusai. Piko metu jie važiuos dažniau, ne piko – rečiau. „Prie stotelių bus įrengti nauji, patogūs ir aiškūs eismo tvarkaraščiai, – sakė A. Diržauskienė. – lanuojama eismo tvarkaraščiuose naudoti daugiau simbolių ir iliustracijų, kad jie būtų suprantami ir specialiųjų poreikių asmenims“.

UAB „Utenos autobusų parkas“ pasirašius sutartį dėl keturių naujų žemagrindžių autobusų  įsigijimo, buvo sutaupyta lėšų. Tad už jas planuojama įsigyti ir daugiau netaršių autobusų, kad būtų atnaujintas Utenos viešojo transporto priemonių parkas ir prisidedama prie šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimų mažinimo.

Įvertindamas darnaus judumo plano priemonių įgyvendinimą, Utenos rajono savivaldybės administracijos direktorius Vidas Žvinys akcentavo, kad Utenos mieste artėja pokyčiai kuriais siekiama dar labiau išplėsti viešojo transporto pasiekiamumą miesto gyventojams ir svečiams. „Moderniais autobusais ir stotelėmis siekiame naujos viešojo transporto paslaugų kokybės, tam, kad kuo daugiau žmonių vietoje asmeninių transporto priemonių savo išvykoms vis dažniau rinktųsi viešąjį susisiekimą“, – sakė direktorius.

Utenos rajono savivaldybės infoprmacija


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: