Vaisių bei daržovių lietuviai vartoja daugiau, bet į jų kainą žiūri atidžiai
Prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, šalies gyventojai savo stalą praturtina vis daugiau šviežių vaisių ir daržovių. Lyginant su pernai metų sausio duomenimis, pirmąjį šių metų mėnesį augo ne tik sezoninių, bet ir įvežtinių šiltųjų kraštų vaisių pardavimai. Tam įtakos turėjo atsivėrusios naujos rinkos ir pastebimai sumažėjusios kai kurių vaisių bei daržovių kainos.
„Jau kelerius metus stebime tendenciją, kad pirkėjai į savo krepšelius dedasi vis daugiau šviežių daržovių bei vaisių, stengiasi sveikiau maitintis. Nors šių produktų suvartojimas metų pradžioje išlieka labai panašus kaip ir pernai, šiemet pirkėjai yra labiau linkę savo racioną papildyti ne tik sezoninėmis daržovėmis, bet ir atvežtiniais ar egzotiniais vaisiais. Tam įtakos turi ir sumažėjusi kai kurių vaisių ir daržovių kaina, kuri vis dar išlieka svarbiu veiksniu renkantis, kokiomis daržovėmis ar vaisiais praturtinti savo mitybą“, – sako bendrovės „Maxima LT“ Komercijos vadovė Nijolė Penkovskienė.
Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, šių metų pradžioje pastebimai išaugo ketvirtadaliu atpigusių ankštinių daržovių – žirnių, pupelių, smidrų – pardavimai. Šie didėjo net dukart. Apie pusantro karto išaugo ir moliūginių daržovių pardavimai, kai tuo tarpu jų kaina mažėjo kiek daugiau nei dešimtadaliu. Šviežių agurkų, salotų ir salotų mišinių pardavimai didėjo vidutiniškai 7 proc.
Šią žiemą daugiau pirkėjų dėmesio sulaukia ir įvairios konservuotos, marinuotos bei troškintos daržovės. Jų pardavimai, lyginant su praėjusių metų sausio mėnesiu, augo trečdaliu.
Šį sausį klientai vis dažniau į pirkinių krepšelį deda ir iš šiltų kraštų importuojamų vaisių – mangų, ananasų, vynuogių, kivių. Šviežių mangų paravimai šiemet šoktelėjo net 2 kartus, ananasų – apie pusantro. Šaltuoju metų laiku lietuvių mėgstamų vynuogių pardavimai augo 40 proc., kivių, granatų – apie 20 proc. Tam įtakos šiemet taip pat turėjo sumažėjusi šių vaisių kaina. Šiemet „Maxima“ parduotuvėse ketvirtadaliu pigo švieži mangai, penktadaliu – ananasai, kiviai.
Pasak N. Penkovskienės, tokiai kai kurių vaisių ir daržovių rūšių kainų mažėjimo tendencijai įtakos turėjo atsivėrusios naujos pigesnės rinkos. Dalies jų kainas pakoregavo Rusijos embargas turkiškiems produktams, paskatinęs pigesnių turkiškų vaisių bei daržovių importą į kitas Europos šalis.
Šių metų sausio mėnesį „Maxima“ tinklo parduotuvėse buvo siūloma turkiškų apelsinų, kurie buvo dešimtadaliu pigesni nei ispaniški ar egiptietiški. Laikinai tinklo parduotuvėse pigiau buvo siūloma įsigyti ir iš šios šalies atkeliavusių šviežių agurkų.
Vien Maxima parduotuvėse realizuojama apie trečdalį viso Lietuvoje parduodamo daržovių kiekio.
Šiuo metu Lietuvoje veikia 234 „Maxima“ parduotuvės, kuriose dirba daugiau nei 16 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. pirkėjų.
Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!