Visuomenei pristatyti Panevėžio autobusų stoties projektiniai pasiūlymai
Aurimas Čepelis
Rugpjūčio 6 d. gyventojai turėjo galimybę sudalyvauti, Panevėžio miesto savivaldybės, organizuotame viešame susirinkime. Renginio metu buvo pristatytas stoties architektūrinis projektas, aptarti gyventojų pasiūlymai bei atsakyta į visus susirinkusiųjų klausimus.
Įgyvendinus „Paleko archstudija“ ruošiamą projektą, Panevėžio stoties vaizdas pasikeistų iš esmės. Autobusų atvykimo peroną numatyta perkelti į savanorių skverą, kuris čia pat ribojasi su stotimi. Tuo tarpu, skvere esanti poilsio zona būtų perkelta į dabartinę autobusų atvykimo aikštę. Toks modelis pasirinktas ne atsitiktinai, o dėl esamos stoties infrastruktūros išdėstymo. Norima, kad parkas nebūtų atskirtas betono gatvėmis, o ribotųsi su autentišku stoties pastatu bei lengvai įsilietų į jį supantį miestą.
„Tvarų, kokybišką urbanistinį sprendimą nėra paprasta rasti. Galiu tik pasidžiaugti, kad šiuo atveju jis buvo rastas ir stoties projekto įgyvendinimas taps dar vienu atsinaujinančio Panevėžio akcentu. Įgyvendinus projektą, stoties ir jos aplinkos vaizdas pasikeis iš esmės. Autoriaus pateikti pasiūlymai pasižymi kompleksiškumu, orientuoti į patogumą žmogui. Čia įvertintas miesto centrinės dalies užstatymas, akivaizdus siekis, kad stotis ir jos prieigos atgytų, taptų aktyviai lankoma miesto centrinės dalies erdve. Siūloma autobusų stotį, peroną su jame numatomais naujais želdiniais statyti dabartinio alyvų skvero vietoje, drauge išsaugant ir esamus vertingus želdinius. Dabartinėje stoties asfalto dangos vietoje planuojama suformuoti panevėžiečiams ir miesto svečiams patrauklią rekreacinę zoną“, – sako Panevėžio miesto meras Rytis Račkauskas.
„Kuriant šį projektą mūsų pagrindinis tikslas buvo sukurti daugiau tvarkos, saugumo. Dabar alyvų skveras nuo žmonių yra atribotas asfaltu, negyvybingas, aplink dūzgiančios mašinos kelia nesaugumo jausmą mamoms su vaikais, nėra nė vienos kavinės, kuri galėtų išsinešti stalelius į skverą. Pagalvojome, kad stoties perono vietos sukeitimas su Savanorių skveru ir būtų strateginis žingsnis, kuris ateityje suteiktų visą eilę privalumų“, – kalbėjo R. Palekas.
Autobusai į stotį pateks iš Savanorių aikštės, taip būtų trumpinamas jų maršrutas ir taptų patogesnis visiems eismo dalyviams. Taip pat išsprendžiami pėsčiųjų, neįgaliųjų, dviračių, autotransporto judėjimo keliai, vengiant srautų susikirtimo. Projektiniuose pasiūlymuose numatytos saugaus eismo priemonės, kelio ženklai, perėjos su apšvietimu, nauji LED šviestuvai stoties bei pėsčiųjų takų apšvietimui, numatyti šviestuvai su pritemdymo funkcija, vaizdo stebėjimo kameros ir kt., planuojama įrengti mažosios architektūros objektus.
Stoties pastatas projektuojamas netaisyklingos trapecijos formos. Planuojama, kad fasadai bus skaidraus stiklo, užtikrinantys vizualinius ryšius tarp vidaus erdvių ir lauke esančio perono. Po pastatu bei peronu planuojama įrengti vieno aukšto 92 vietų požeminę automobilių stovėjimo aikštelę. Autobusų stotį numatyta įrengti su keleivių laukiamąja sale, bilietų kasomis, vairuotojų poilsio kambariu, bagažo ir smulkių siuntų skyriumi, dispečerine, informacijos tarnyba, sanitarinėmis, administracinėmis patalpomis ir kt.
Panevėžio miesto savivaldybė yra parengusi projekto įgyvendinimui būtinus dokumentus, yra parengtas teritorijos (ribojamos J. Basanavičiaus, Ukmergės g., Laisvės ir Savanorių a.) detalusis planas. Jo pagrindu suformuotas žemės sklypas, atlikti kadastriniai matavimai ir parengti kadastro duomenų dokumentai, Nacionalinė žemės tarnyba perdavusi sklypą neatlygintinai naudotis Savivaldybei, sudaryta valstybinės žemės panaudos sutartis.
„Labai aukštai kartelę yra pakėlęs Gintaras Balčytis su naujais savo stoties projektais Kaune ir Vilkaviškyje. Mes tikrai darysime maksimaliai, ką sugebame. Ieškosime ir įdiegsime šiuolaikiškus sprendimus, kad ši stotis būtų ir technologiškai patraukli. Šiandien dienai turime koncepciją bei projektinius pasiūlymus ir darbo eigoje tarsimės su savivaldybe, žiūrėsime, ką galime įgyvendinti. Žiūrėsime, kad tie dalykai nebūtų per brangūs ir įveikiami. Dar iššūkis yra išsaugoti kuo daugiau medžių ir padaryti taip, kad nebūtų prarasta buvusios savanorių aikštės žaluma“ – dalinosi atstovai iš Paleko architektų studijos.
Galutinį Panevėžio miesto stoties projekto variantą, miesto tarybai, pateikti tikimasi dar šiais metais. Rangos darbai, gavus tarybos leidimą, tikėtina gali prasidėti jau 2021-ais metais.
Panevėžio autobusų stoties projektą parengė ir pristatė UAB „Paleko archstudija“.
Projekto dalies vadovas Rolandas Palekas.
Gyventojai, norintys susipažinti su Panevėžio miesto stoties projektu, gali tai padaryti čia.
Nuotraukų aut. Aurimas Čepelis
Aina.lt ir Panevėžio miesto savivaldybės informacija
Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!