BOLT nuotr.
Pavėžėjimo sektorius po kodekso pokyčių: leidimus atsinaujino apie 80 proc. aktyvių vairuotojų, jų skatinimui „Bolt“ skyrė 640 tūkst. eurų
Į 2025-uosius pavėžėjimo sektorius žengė kiek pasikeitęs – nuo sausio 1 d. įsigaliojo svarbūs Lietuvos kelių transporto kodekso pakeitimai. Atsižvelgdama į reguliacinius pokyčius pavėžėjimo paslaugų platforma „Bolt“ nuo metų pradžios sustabdė visų naujų reikalavimų neatitinkančių vairuotojų, t. y. neturinčių atnaujinto leidimo, reikalingo pavėžėjimo veiklai teikti, prieigą prie platformos. Įmonė skaičiuoja, kad leidimus iki metų pabaigos sėkmingai atsinaujino apie 80 proc. aktyviai pastaruoju metu pavėžėjimo veiklą vykdžiusių vairuotojų. „Bolt“ duomenimis, 4 iš 5 užsieniečių, turėjusių pažymėjimą išduotą ne Europos Sąjungos, NATO šalyje ar Ukrainoje, nuo šių metų pradžios nebetęsia pavėžėjimo veiklos.
Pagrindinis praėjusiais metais atnaujinto Transporto kodekso pakeitimas pavežėjams yra reikalavimas atsinaujinti Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) išduodamus leidimus. Pavežėjams tai padaryti paprasčiau buvo iki 2024 metų gruodžio antros pusės, tačiau to nepadarę ir vis dėlto norintys toliau tęsti pavėžėjimo veiklą, naujus leidimus gali išsiimti ir šiemet.
Kitas pavėžėjimo sektoriui aktualus Transporto kodekso pakeitimas numato, kad nuo šių metų Lietuvoje pavėžėjimo paslaugą teikti gali tik tie vairuotojai, kurie turi Europos Sąjungos (ES), Europos Ekonominės Erdvės (EEE), NATO valstybėje, Ukrainoje ar Šveicarijoje išduotą vairuotojo pažymėjimą. Vienoje iš šių valstybių išduoto pažymėjimo neturintys vairuotojai negalėjo atsinaujinti leidimo teikti pavėžėjimo veiklą.
„Praėjusiais metais partnerius vairuotojus reguliariai informuodavome apie poreikį atsinaujinti leidimą, tą aktyviai darė ir LTSA. Suprantame, kad tai papildoma administracinė našta vairuotojams, todėl tam numatėme ir papildomas lėšas. Iš viso premijoms, kuriomis skatinome vairuotojus laiku atsinaujinti leidimus, skyrėme apie 640 tūkst. eurų“, – sako Laimonas Jakštys, „Bolt“ pavėžėjimo paslaugų operacijų vadovas Lietuvoje.
Anot L. Jakščio, atsiradus reikalavimui, kad pavėžėjimo veikla gali būti vykdoma tik turint ES, EEE, NATO valstybėje, Ukrainoje ar Šveicarijoje išduotą vairuotojo pažymėjimą, didžioji dalis pavėžėjimo veikla Lietuvoje praėjusiais metais užsiėmusių užsieniečių iš kitų valstybių šių metų pradžioje šios veiklos nebetęsė.
„Praėjusiais metais skaičiuodavome, kad tokie pavežėjai, kurių pažymėjimai buvo išduoti ne ES, EEE, NATO ar Ukrainoje, sudarė apie 6 proc. visų „Bolt“ platformos paslaugomis besinaudojančių vairuotojų. Matome, kad per 2024 m. Lietuvoje ar kitoje reikalavimus atitinkančioje valstybėje vairavimo egzaminus laikyti ir pavėžėjimo veiklą toliau tęsti nusprendė kas penktas užsienietis, kuriam buvo aktualus šis Kodekso reikalavimas“, – sako L. Jakštys.
Ukrainoje teisę vairuoti įgiję pavežėjai šia veikla Lietuvoje gali užsiimti ir toliau. Įmonės skaičiavimais, ukrainiečiai partneriai 2025 m. sausį sudarė apie 10 proc. visų Lietuvoje per platformą „Bolt“ pavėžėjimo paslaugą teikiančių vairuotojų, panašiai kaip ir ankstesniais metais.
Norėdami gauti leidimą, reikalingą vykdyti pavėžėjimo veiklai, be ES, EEE, NATO valstybėje, Ukrainoje ar Šveicarijoje išduoto vairuotojo pažymėjimo, vairuotojai privalo turėti galiojančias medicininę, individualios veiklos, automobilio techninės apžiūros ir nepriekaištingą reputaciją liudijančias pažymas. Be to, vairuotojai negali būti įsiskolinę valstybei bei privalo turėti civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą, tinkantį vykdyti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais veiklą.
Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!