Išsineštinę kavą reguliariai geria beveik kas penktas – daugiausia perka degalinėse

Kava jau kuris laikas yra vienas populiariausių gėrimų Lietuvoje – jos kasdien geria kone pusė gyventojų, o beveik penktadalis bent sykį per savaitę skanauja jos išsineštinai, rodo „Kantar“ tyrimas. Grupės š.m. trečiojo ketvirčio duomenimis, išsineštinės kavos pardavimai per metus didžiosiose rinkose augo vidutiniškai 25 proc.

Vartoja du trečdaliai gyventojų 

Lietuvoje ne mažiau kaip kartą per savaitę kavos išsinešti nusiperka apie 17 proc. gyventojų, o bent retkarčiais – du iš trijų gyventojų.

„Matome, kad kavos išsineštinai tendencija jau įsigalėjusi ir Lietuvoje, rinkos prisotinimas siekia 63 proc. Reguliarių tokios kavos gėrėjų yra maždaug penktadalis, tai svarbi tendencija šiam sektoriui, mat paprastai būtent kava yra esminis ne namuose valgomų užkandžių ir nealkoholinių gėrimų segmento variklis. Grupės pasauliniais duomenimis, maždaug 70–80 proc. visų kavos pardavimų tenka kavai geriamai ne namuose, tai yra kavinėse, restoranuose ar išsineštinai“, – sakė Justina Dundulytė, „Kantar“ media tyrimų vadovė.

Daugiausia perkama degalinėse

Pasak ekspertės, Lietuvoje kol kas labiausiai mėgstama kavą išsineštinai pirkti degalinėse – ten ją perka 4 iš 10 perkančiųjų tokią kavą.

„Dalis gyventojų pamėgo kavos išsineštinai užsukti į specializuotas kavines, tokių yra beveik penktadalis. Tačiau populiariausia vieta pirkti išsineštinę kavą Lietuvoje kol kas yra degalinės, ten jos užsuka kone kas antras geriantis tokią kavą. Toliau pagal populiarumą rikiuojasi kavinės bei kepyklėlės, prekybos centrai, spaudos kioskai ir greitojo maisto restoranai“, – vietas, kuriose dažniausiai kavos išsinešti perka gyventojai vardijo J. Dundulytė.

Vyrai išsineštinę kavą mėgsta labiau

Beje, pasak ekspertės, nors kava tiek vyrų, tiek moterų mėgstamas gėrimas, vyrai yra didesni kavos išsineštinai fanai – ir tarp tų, kurie jos perka kasdien, ir tarp perkančių bent sykį per savaitę vyrų yra kone dukart daugiau.

„Bendrai paėmus, moterys yra didesnės kavos gerbėjos – daugiau nei pusė moterų maltos kavos gėrimą renkasi kasdien, tuo tarpu tarp vyrų tokių – daugiau nei trečdalis. Tačiau išsineštinę kavą reguliariai dažniau perka vyrai. Be to, kitaip nei moterys, vyrai kiek dažniau puodelį kavos nusiperka ir prekybos centruose ar greitojo maisto restoranuose“, – sakė J. Dundulytė.

Kava lietuvių favoritė

Geriantieji kavą ją dažniausiai renkasi kaip kasdienį gėrimą, tokių kurie išgeria kavos karts nuo karto yra dar apie trečdalis. Tik maždaug penktadalis žmonių apskritai nevartoja kavos.

„Kava lietuvių gėrimų favoritė. Tai yra populiariausias kasdienis gėrimas, neskaitant vandens. Arbatą kiek dažniau linkę rinktis vyrai ir amžius čia nevaidina svarbesnio vaidmens, faktiškai pasiskirstymas ją geriančių yra gana panašus visose amžiaus grupėse, skirtingai nei kava – ten vartotojų padaugėja sulaukus trisdešimtmečio“, – sako Justina Dundulytė, „Kantar“ media tyrimų vadovė.

„Kantar“ pasauliniais duomenimis, karštų gėrimų kategorijoje kava generuoja 80% šio segmento pardavimų.

Arbatos gerėjų gretos yra platesnės nei kavos, vos per 6 procentus arbatos nevartoja, tačiau kaip kasdienį gėrimą arbatą renkasi beveik trečdalis gyventojų, pusantro karto mažiau nei kasdien gurkšnojančių kavą.

Apie tyrimą

Kantar Atlas™ ir Digital tyrimas analizuoja įvairius žmonių pirkimo ir vartojimo įpročius bei nuostatas. Tyrimą sudaro klausimai apie daugiau nei 90 produktų grupių vartojimą, prekės ženklų žinomumą ir polinkį rinktis tam tikrus dalykus. Klausimai apima respondentų požiūrį į prekes ar paslaugas, reklamą žiniasklaidoje, laisvalaikį, vertybines nuostatas. Kasmetinis tyrimas buvo atliktas 2021 m. vasario–balandžio mėn, apklausti 1830 15–74 m. Lietuvos gyventojai.

Apie „Kantar“ 

„Kantar“ yra viena didžiausių pasaulyje duomenų, įžvalgų ir konsultacijų bendrovių, vienijanti specialistus daugiau nei 90 šalių. „Kantar“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: