Turizmo ekspertė apie artėjantį kelionių sezoną: išvykos padeda rūpintis emocine sveikata

Artėjant vasarai, kai pasiekiamas sezoninis lietuvių keliavimo pikas, kyla klausimai, kur keliausime ir kokiomis atostogomis mėgausimės 2021-ųjų vasarą. Tuo tarpu turizmo ir svetingumo verslų atstovai laukia žalios šviesos veiklos atnaujinimui. Žengdami į antruosius pandemijos metus, kalbiname trisdešimtus veiklos metus švenčiančios kelionių agentūros „Baltic Tours“ atstovę kelionių ekspertę Rasą Levickaitę.

– Įvardykite pagrindines šalis, kur būtų verta planuoti vasaros atostogas?

Dėl nuolat kintančių ribojimų, testavimo ir saviizoliacijos sąlygų, šiai dienai yra sunku atsakyti, kokios šalys atvers mums savo sienas ir turizmo galimybes vasaros sezonui. Tačiau tam rimtai pasiruošė ir turistus jau saugiai priima Egipto, Tenerifės, Madeiros, Maldyvų, Meksikos kurortai. Nuo balandžio prasideda pirmieji užsakomieji reisai į Turkijos kurortus, iš karto po to seks Graikijos salos Tasas, Zakintas, Rodas, Kreta ir Korfu. Lyginant su priešpandeminiais metais, kelionių krypčių pasiūla yra ženkliai sumažėjusi, kol kas dar sunkiai turistams atsiveria Italija, Prancūzija, Ispanija, Izraelis. Dėl ilgo užsisėdėjimo namuose, nepanaudoto atostogų biudžeto, matoma tendencija planuoti ilgesnes atostogas užsienio šalyse. Vietoje buvusios populiarios 7-10 d. trukmės, vis dažniau pasirenkama 12-14 ar net 21 d. trukmės išvyka.

– Kokia kainų tendencija? Keliautojai yra linkę taupyti ar išlaidauti?

Mano atsakymas būtų daugialypis: iš esmės kelionių paketų kainos nepatiria didelio kainų šuolio, viešbučiai kainos kartelę yra gerokai nuleidę, tačiau aptarnavimo sferoje kaip maitinimas, aktyvaus laisvalaikio įrangos nuoma, automobilių nuoma – kainos yra pasikeitusios į didesnę pusę. Reikia suprasti, kad per metus visas turizmo ir svetingumo sektorius pasaulyje neteko 174 mln. darbuotojų, dalis – persikvalifikavo, dalis laukia pandemijos pabaigos, tačiau iš esmės paslaugų, darbuotojų ir infrastruktūros tinklas yra suniokotas. Jam atkurti reikalingi papildomi resursai, todėl ir dėl popandeminės infliacijos, ir dėl nesubalansuotų resursų, kelionių kainos turės tendenciją augti. Šiuo metu keliavimo kaštus didina ir išlaidos testavimui. Kita vertus, karantinas ne vienam padėjo sutaupyti, todėl keliautojai yra linkę išleisti kelionėms kiek daugiau nei buvo pratę.  

– Viena pirmųjų kelionių paslaugas teikiančių įmonių Lietuvoje šiandien mini trisdešimt veiklos metų jubiliejų – kokią planuojate ateitį?

„Baltic Tours“ kaip ir kiti kelionių verslai patyrė ne vieną pandeminį smūgį. Didžiuojamės trimis dalykais: tuo, kad pavyko užtikrinti verslo tęstinumą, kad turime ypatingai susitelkusią komandą ir visiškai atsiskaitėme su klientais už neįvykusias organizuotas keliones. Metai mūsų įmonę užgrūdino, vertė kūrybiškai mąstyti, elgtis netradiciškai, gerokai peržengti buvusias komforto ribas. Esame labai dėkingi mus palaikiusiems lojaliems klientams – visiškai sustabdžius atvykstamojo turizmo ir kūrybos skyriaus veiklas, sėkmingai tęsiame lėktuvo bilietų ir organizuotų poilsinių bei pažintinių kelionių pardavimus. Taip pat per karantiną atnaujinome el. paslaugų teikimo kanalus bei esame pasirengę netrukus pristatyti naujienų popandeminiam keliavimui šalies viduje. Nes keliavimo įpročiai stipriai pakito.

– Taigi kaip pasikeitė keliautojų įpročiai?

Metai – tai jau yra pakankamas laikotarpis susiformuoti naujiems įpročiams. Visuomenė pasidalijo į tris grupes: pažeidžiamieji, kurie ypatingai saugosi viruso ir visiškai užsidarė namuose, naujieji „naminukai“ – tai buvę aktyvūs žmonės, kurie susitaikė su namine realybe ir vis vangiau kelia koją į lauką, ir tretieji – ypatingai išsiilgę gyvo kontakto ir aplinkos pakeitimo. Britų atliktas tyrimas rodo, kad 95 % žmonių prisipažino karantino metu bent kartą naršę kelionių tinklalapius, tačiau dabar reikia pasukti galvą kaip svajotojus paversti keliautojais. Ne visi ryžtasi testavimo procedūroms, saviizoliacijai, galimiems netikėtumams, tačiau užkietėjusių keliautojų apribojimai netrukdo, nes dėl ypatingo higienos ir saugumo perversmo aviacijoje, viešbučiuose, maitinimo įstaigose, keliauti, atrodo, tapo kaip niekad saugu.

– Kodėl žmonės taip veržiasi keliauti?

„Baltic Tours“ šiandien mini trisdešimties metų jubiliejų. Esame sukaupę unikalią patirtį Lietuvos mastu, gebame savo veiklą grįsti tiek žmogiškąja patirtimi, tiek automatizuota duomenų analize apie keliautojų poreikius, psichologiją ir jauseną. Analizuodama kelionių, turizmo vadybos, psichologijos šaltinius, atrinkau, ką apie keliones mano ir ko ilgisi keliautojai. O labiausiai ilgisi pabėgimo nuo kasdienybės, galimybės mokytis, pramogų, pažinimo, netikėtumų, vaizdų, pilnatvės, draugystės, įvairovės, nuotykių, atradimų, streso, patirčių, išsilaisvinimo ir ypač… pasaulio virtuvių! Kelionės – tai galimybė nestovėti vietoje, atsikratyti klaidingų stereotipų ir vienas esminių dalykų – sukaupti neįkainojamą turtą, apsivalyti nuo kasdienybės monotonijos, gerinti psichinę sveikatą, kolekcionuoti svajones ir prisiminimus. Todėl, rūpindamiesi savimi, turime saugoti ir fizinę, ir psichinę savijautą, o kelionės daugeliui yra geriausias vaistas nuo nerimo, nuovargio ir rutinos.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: