pixabay nuotr.
Vasaros iššūkis – kaip ją praleisti ne tik turiningai, bet ir saugiai
Sulaukę vasaros bei karantino atlaisvinimų, vis daugiau paslaugų teikėjų atveria duris, o aktyvaus socialinio gyvenimo išsiilgę lankytojai skuba tomis paslaugomis pasinaudoti. Nacionalinis visuomenės sveikatos centras primena, kad net ir mažėjant sergamumui bei didėjant pasiskiepijusių asmenų skaičiui, turime laikytis COVID-19 ligos prevencijos reikalavimų tiek naudodamiesi paslaugomis, tiek jas teikdami.
Kaukės ir rankų higiena – pagrindiniai naujosios realybės atributai
Vėl plačiai atvertos grožio, sporto, laisvalaikio, viešbučių ir kitų paslaugų teikėjų durys yra tai, ko visi ilgai ir kantriai laukėme griežto karantino metu. Visgi naujoji realybė šiek tiek skiriasi nuo gyvenimo prieš karantiną – turime nepamiršti naudoti priemonių, apsaugančių mus ir aplinkinius nuo viruso grėsmės, ir išmokti būti dėmesingi vieni kitiems. Ką turime žinoti eidami į grožio saloną, sporto klubą, pirtį ar rinkdamiesi kitas laisvalaikio paslaugas?
Norėdami pasinaudoti šiomis ir daugeliu kitų paslaugų, visų pirma turime žinoti, kad į paslaugos teikimo vietą nedera eiti, jeigu jaučiame bent vieną iš kvėpavimo takų infekcijoms būdingų požymių (kosulys, karščiavimas, pasunkėjęs kvėpavimas). Todėl būkime atsakingi ir nekelkime viruso plitimo rizikos – pajutę šiuos simptomus, likime namuose, jeigu reikia, kreipkimės į gydytoją ir nesinaudokime viešosiomis paslaugomis.
Kitas mus nuolat visur lydintis reikalavimas – veidą dengiančių priemonių dėvėjimas. Tiek paslaugų teikėjams, tiek gavėjams kaukės yra privalomos. Išimtys yra taikomos tais atvejais, kai paslaugos neįmanoma suteikti asmeniui dėvint kaukę, vaikams iki 6 metų, taip pat asmenims, kuriems kaukės dėvėjimas gali pakenkti dėl sveikatos būklės.
Atkreipiame dėmesį, kad grožio paslaugų teikėjai privalo dėvėti ne kaukę, o respiratorių, o pasiskiepiję, persirgę grožio paslaugų teikėjai gali dėvėti pasirinktinai – medicinines kaukes arba respiratorius.
Jaustis saugūs be rankų higienos, kosėjimo, čiaudėjimo etiketo šiuo metu taip pat negalime. Apie tai visi paslaugų teikėjai turi informuoti savo lankytojus paskelbdami rašytinę informaciją prie įėjimų arba per garsiakalbius. Prie įėjimų į bet kurią paslaugų teikimo vietą turime rasti rankų higienai ir (ar) dezinfekcijai skirtas priemones ir tinkamai bei atsakingai jas naudoti.
Lankytojų srautų ribojimas
Šiuo metu norint gauti vieną ar kitą paslaugą gali tekti palaukti, kol būsime įleisti į jos teikimo vietą, kadangi vis dar labai svarbu riboti lankytojų srautus. Paslaugų, kurių metu neišvengiamas teikėjo ir gavėjo kontaktas, teikimo vietoje vienam lankytojui turi tekti ne mažesnis kaip 10 kvadratinių metrų plotas (arba paslauga turi būti teikiama vienam asmeniui). Šio reikalavimo galima nepaisyti, jeigu visi paslaugų gavėjai turi galimybių pasus, kitaip tariant, jie yra arba pasiskiepiję, arba persirgę COVID-19, arba atitinka kitus kriterijus, pagal kuriuos išduodamas galimybių pasas.
Tiesa, renginiams, koncertams, kino teatrams, teatrams, sporto, laisvalaikio, pramogų, poilsio, baseinų, pirčių, diskotekų, šokių salių paslaugoms nustatyti kiti reikalavimai dėl ploto ir asmenų skaičiaus. Pavyzdžiui, teikiant laisvalaikio, pramogų, baseinų, šokių paslaugas lankytojams turi būti užtikrinama ne mažiau kaip 20 kvadratinių metrų ploto. Jeigu tai neįmanoma, vienu metu paslaugą galima teikti tik vienam lankytojui. Teikiant pirčių, plaukiojimo pramoginiais laivais paslaugas ploto ribojimas netaikomas. Pagal dabartinius reikalavimus, asmenų skaičius neribojamas ir tais atvejais, jeigu paslaugomis naudojasi pasiskiepiję ar persirgę asmenys (t. y. turintys galimybių pasą).
Be kaukių ir rankų higienos, jau esame įpratę ir laikytis atstumų. Naudojantis įvairiomis paslaugomis tai taip pat privaloma. Jeigu tarp paslaugų teikėjų darbo vietų ir lankytojo nėra įrengta pertvara (bent 140 cm aukščio), būtina išlaikyti bent 2 metrų atstumą. Na, ir žinoma, jeigu tenka laukti eilėse, taip pat privalome laikytis saugaus atstumo.
Atkreipiame dėmesį, kad norėdami pasinaudoti grožio paslaugomis, turime užsisakyti jas iš anksto telefonu ar elektroniniu būdu ir atvykti paskirtu laiku.
Sveikas darbuotojas – saugi paslauga
Bene didžiausias iššūkis šiuo metu tenka patiems paslaugų teikėjams, kurie turi pasirūpinti tiek savo darbuotojų, tiek lankytojų saugumu. Organizuojant darbą reikėtų stengtis, kad kuo daugiau darbuotojų laikytųsi saugaus atstumo vienas nuo kito ir (ar) paslaugų gavėjo ar nekontaktuotų.
Ypatingai didelis dėmesys dabar turi būti skiriamas patalpų vėdinimui – tai turi būti daroma ne rečiau nei kas valandą (jeigu yra tokia galimybė). Dažnai liečiami paviršiai, pavyzdžiui, durų rankenos, laiptinės turėklai, jungikliai ir kt. turi būti valomi ir dezinfekuojami ne rečiau kaip 2 kartus per dieną.
Svarbu, kad paslaugų teikėjai stebėtų savo darbuotojų sveikatą – jeigu kuris nors iš darbuotojų pradėtų karščiuoti, kosėti ar pasireikštų kiti užkrečiamosioms ligoms būdingi požymiai, būtina konsultuotis paskambinus tel. 1808 arba su savo šeimos gydytoju. Primename, kad COVID-19 susirgus darbuotojui, būtina apie tai informuoti NVSC ir bendradarbiauti nustatant sąlytį turėjusius asmenis.
NVSC duomenimis, Lietuvoje COVID-19 protrūkių mažėja kiekvieną savaitę. Per pastarąsias dvi savaites protrūkių skaičius paslaugų sektoriuje sumenko perpus.
Linkime visiems veiklios ir įspūdžių kupinos vasaros, tačiau nepamirškime būti atsakingi, laikykimės nustatytų taisyklių ir prisidėkime prie epidemiologinės situacijos Lietuvoje gerėjimo.
Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!